Mobiludgave (chrome)

Fora ASTRO-FORUM FORUMNYT, IDEER OG FORSLAG Mobiludgave (chrome)

Tagget: ,

• Dette emne har 6 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 6 år, 3 måneder siden af Anonym. This post has been viewed 418 times
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter

Anonym
      • Nova

Hej!

Tillykke med færdiggørelsen af forum, det ser super fint ud på computeren 🙂

Men… Jeg bruger næsten altid mobil (android 6, chrome, 5.5″ skærm) og her syntes jeg det nye forum er vildt uoverskueligt og nærmest ubrugeligt hvis skærmen er på ‘højkant’ (den normale måde at holde en mobil på). Hvis den er på langs (som hvis man ser video på mobilen) er siden langt bedre. Derfor et par spørgsmål/kommentarer til ‘højkantsudgaven’:

1. Kan man ændre størrelsen på teksten på mobiludgaven af det nye forum? På min mobil er den vist sat til størrelse “svagtseende”… 🙂

2. Er det muligt at gøre “seneste emner” og “seneste svar” (erstatningen for “aktive emner”?) mere tydelige, evt. sætte dem i toppen af siden eller lave en side/link specielt til disse? (“aktive emner” :-))

3. I de forskellige sektioner på forsiden bruges der meget plads på avataren for brugeren med det seneste indlæg. Kunne man ikke fjerne den og så bruge pladsen på at gøre overskriften tydligere på seneste indlæg, evt. måske have de seneste 2-5 indlæg for hver sektion?

Mvh

Søren

biberadm
      Admin
        • Main Sequence

Hej Søren:

Hvis du gider uploade et par screenshots af de værste ting, du oplever, så vil det være en stor hjælp, når vi kommer til den del af festen.

Pfh. tak.

🙂

/j

Dette er min nye signatur. xx

Anonym
          • Nova

Hej igen!

Her er lidt billeder fra telefonen:

1. møde med forum’et indeholder ikke noget nyttigt:

Efter at have scroll’et et godt stykke ned kommer dette, hvor der ikke bruges meget plads på hvad der sker på forum’et. Men mere plads på avatars og beskrivelser som man kun har nytte af at læse en gang eller slet ikke (overskriften til et subforum siger vel det meste?).

Langt langt langt (5-10 “skærme” vil jeg tro) nede i bunden af siden findes det interassante: Hvad sker der på forum, men der bruges igen ikke meget plads på det. “Aktive emner” på det gamle forum var langt bedre.

Hvis telefonen vendes på langs er det som sagt ikke så slemt, for så kommer “seneste emner” op i toppen og ud i siden af skærmen.

Bemærk også den gigantisk store font. Kan brugeren selv ændre det?

Billederne er lagt ind i den størrelse forum selv forslår, måske lidt for stort? 🙂

biberadm
          Admin
            • Main Sequence

Det er god og håndgribelig kritik. Som du sikkert ved er indholdet på mobilen i udgangspunktet det samme som på desktop/pc. Ideen i det responsive design er så, at man styler de forskellige platforme forskelligt – typisk med CSS.

Og vi vil også godt kunne håndtere det meste af det, du nævner, med CSS.

Jeg tror godt, at du selv kan skrue op og ned for skrift-graden – men nok ikke lige så let som på computeren, hvor man bare bruger Ctrl +/- (eller Cmd +/- på mac). Nulstil med Ctrl/Cmd-0 (nul).

Jeg har sat dine billeder ned ved bare at sætte en fast bredde på 400px, så det er lidt mere spiselige. 🙂

Bemærk, at den øverste tekst kun skal stå der, mens vi er i denne overgangsfase, hvor de gamle brugere skal finde tilbage og få et nyt password. Det er ret vigtigt lige nu, men om måske 3 måneder er det næppe nødvendigt. Vi kan nok snart lave et lille link, der sender folk ned på en underside i stedet. Det er i hvert fald planen.

Tak for en rigtig god brugerrapportering. (Vi er i øvrigt heller ikke færdig med at finde den bedste billedeupload-mekanisme. Eller lightbox.)

Dette er min nye signatur. xx

olafsen
            Deltager
              • Planet

Hej “madsen”

Hvis du når siden er indlæst, trykker på menu, til højre for teksten “astro-forum” kommer du direkte til ønskede.

mvh Henning

Rudi
              Deltager
                • Neutron star

der findes forresten online emulators hvor man kan teste hjemmeside op imod mange mobile platforme. Det er et stykke tid siden jeg sidst har prøvet det, så jeg kan ikke lige huske hvor, men det kan Google måske 😉

/Rudi B. Rasmussen

Anonym
                  • Nova

Tak Henning, ‘nyt’ er ikke let at finde uden hjælp men nu har jeg lært det 👍

Hvorfor skal man forresten trykke på ‘tiden’ for et indlæg på forsiden for at komme til indlægget? Det virker mere logisk for mig hvis man skulle trykke på overskriften for indlægget….

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
                • Emnet 'Mobiludgave (chrome)' er lukket for nye svar.