Ja Michael, kan godt se du ikke er for godt vant, hvad mørk himmel angår, men trods alt får du da lavet nogle gode optagelser. Og så smider du alle børnene væk fra legepladsen når du kommer med alt udstyret, skam dig. Skulle lige se billedet et par gange og kan se at du bor lige under din opsætning, på 1 sal, så det billed må vende ud til p. pladsen. Skulle du ikke til stjerne party her i vegenden????
Tror det betyder meget at man polaligner godt for det giver bare bedre billeder og det betyder noget ved stackning og de dataer der kommer ud af det, lidt lysforurening kan klares, men ikke lamper der lyser direkte ned i den ene side af tubus, det er næsten håbløst at rede, eks hos mig er jeg på 1 sal og undgå den direkte lys i tubus, men har så en generel by lys rundt om mig somødelægger min baggrund, objektet kommer stadig ok med, men det bliver bedre når jeg ved et tilfælde for sat monteringen bedre pol alignet godt, men hvis Brøndby statium er tænt på spille dagen, ja, så kan intet komme igennem fra Øst til Vest, der er godt nok blus på
Kjekt å se hvordan dere andre har det der dere bor !
Samtidig en fattig trøst at jeg ikke er alene om å ha lysforurensing rundt meg !
Her er hvordan det ser ut hos meg !
Mitt scope plasseres der hvor jeg står og tar disse bilder. Syd er like over takspissen på mitt hus ! Huset i bakgrunnen ligger ca 12 meter høyere en mitt så jeg mister en god del himmel den veien, ellers har jeg gode horisonter !