Mit observatorium

Fora ASTRO-FORUM ASTRONOMIENS BETINGELSER Mit observatorium

• Dette emne har 22 svar og 11 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 10 måneder siden af tommyf. This post has been viewed 652 times
Viser 8 indlæg - 16 til 23 (af 23 i alt)
  • Forfatter

noodles
      • Super Giant

Fra den dejlige by Århus (8210) Clown

Desværre er det sådan at i det kvarter jeg bor i der skal man ikke tage dyrt legetøj med ud på gaden Ouch

mstauning
      Deltager
        • Black Hole

Så skal du snakke med TommyF, han har APO vinduer 😉

Og der kan jeg ikke være med i lyshelvede…

Finn
        Deltager
          • Neutron star

Ja Michael, kan godt se du ikke er for godt vant, hvad mørk himmel angår, men trods alt får du da lavet nogle gode optagelser. Og så smider du alle børnene væk fra legepladsen når du kommer med alt udstyret, skam dig. Skulle lige se billedet et par gange og kan se at du bor lige under din opsætning, på 1 sal, så det billed må vende ud til p. pladsen. Skulle du ikke til stjerne party her i vegenden????

tommyf
          Deltager
            • Neutron star

Tror det betyder meget at man polaligner godt for det giver bare bedre billeder og det betyder noget ved stackning og de dataer der kommer ud af det, lidt lysforurening kan klares, men ikke lamper der lyser direkte ned i den ene side af tubus, det er næsten håbløst at rede, eks hos mig er jeg på 1 sal og undgå den direkte lys i tubus, men har så en generel by lys rundt om mig somødelægger min baggrund, objektet kommer stadig ok med, men det bliver bedre når jeg ved et tilfælde for sat monteringen bedre pol alignet godt, men hvis Brøndby statium er tænt på spille dagen, ja, så kan intet komme igennem fra Øst til Vest, der er godt nok blus på Cool

mstauning
            Deltager
              • Black Hole

Finn – Nej min kone bliver jo rundt i denne uge, så det er store klargørelse.

Nu er det eneste barn som bor her og er lille nok, gået i seng på det tidspunkt jeg sætter op på 🙂

Billedet vender 360 grader rundt !

Så jeg det vender også mod p-pladsen 😉

Kæmper lidt med de tre nærmeste lamper, da de nemt kommer til at lyse ned i tubus.

johnni.gade
                • Giant

Jeg placere mig altid bag ved vores hus så gadelygterne generer mindst muligt. Men det bedste er nu bare at slæbe teleskopet langt ud på landet 🙂

Anonym
                  • Nova
                  Hei alle !

Kjekt å se hvordan dere andre har det der dere bor !

Samtidig en fattig trøst at jeg ikke er alene om å ha lysforurensing rundt meg !

Her er hvordan det ser ut hos meg !

Mitt scope plasseres der hvor jeg står og tar disse bilder. Syd er like over takspissen på mitt hus ! Huset i bakgrunnen ligger ca 12 meter høyere en mitt så jeg mister en god del himmel den veien, ellers har jeg gode horisonter !

Arne Martin2009-04-18 21:23:07

tommyf
                  Deltager
                    • Neutron star

Nå ja, så viser jeg mit i denne tråd, det passer vist bedre.

Og om natten…

Men hvad,, der er jo altid Maglesø Big%20smile

Viser 8 indlæg - 16 til 23 (af 23 i alt)
                  • Emnet 'Mit observatorium' er lukket for nye svar.