Mit nye projekt

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Mit nye projekt

• Dette emne har 5 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 6 år, 2 måneder siden af jakob1234. This post has been viewed 348 times
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter

jakob1234
    Deltager
      • Nova

Hej alle!

Langt om længe fik jeg lov til at gå ud i december måned – den har været håbløst ringe mht. astrofoto….

Mit nye projekt er ngc1499 som jeg lige akurat fik 2 timers subs på før det blev skodvejr igen…

Jeg regner med der skal samles ca. 10 timer – og med længere subs, så jeg kan få den sidste nebuløsitet med 😀

Billedet er bare for at vise hvor langt jeg er kommet, der er masser af støj og lidt for meget farvelade, det er vist også presset lidt for meget. Men, lad mig høre hvad i syntes om det indtil videre 😀

Jeg syntes at have fået en under artifakt i højre side af billedet, som en blå lodret streg – nogen bud?

munkholm
      Deltager
        • Neutron star

Fin start Jacob, synd du ikke har et større FOV. Hvad er det for et kamera du bruger? Hvad er dine subs-

Hilsen spørge jørgen.

Takahashi FSQ-85ED APO GSO RC 10" SBig 8300M SW NEQ6 pro

jakob1234
        Deltager
          • Nova

Tak Bent!

Det er et nikon D5500a – mine subs er iso 200 5 min.

Ja, min fov kunne godt være større, men jeg valgte at centrere det på det område jeg syntes der så bedst ud 😉

Noget bud på den artifakt?

Øystein
          Deltager
            • Giant

Fin start, Jacob. Når det gjelder den stripen du nevner, så må du vel gå tilbake i prosessen for å finne kilden. På hvilket steg inntreffer stripen første gang? Finner du stripen igjen på noen av råbildene? Har kanskje ’rejection’ ikke klart å fjerne helt et relativt kraftig avvik/spor på ett av bildene under integreringen?

Mvh Øystein

xplode
            Deltager
              • Nova

Stripen er sannsynligvis det jeg har valgt å kalle “rogue spikes” som er merkelige uklare spikes fra stjerner utenfor bildet, har hatt det selv på noen bilder.

Se om du finner en stjerne utenfor bildet som kan være årsaken

jakob1234
              Deltager
                • Nova

Tak til begge 🙂 Ja, det kan jo være en kraftig stjerne uden for feltet, eller også er det den traktor langt væk på marken der KONSTANT lyste ned mod mig den aften….

Jeg skal have meget mere tid, så mon ikke den forsvinder senere i stacken?

For øvrigt i denne håbløse december måned, mht. vejret er det lige nu den mest perfekte aften længe og så er månen oppe og med fuldt knald på….. øv!

Vi håber på en væsentligt bedre januar, februar, marts og april 😀

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
              • Emnet 'Mit nye projekt' er lukket for nye svar.