Mit første spæde planetforsøg…

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Mit første spæde planetforsøg…

• Dette emne har 12 svar og 8 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 2 måneder siden af jacobb. This post has been viewed 77 times
Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Forfatter

jacobb
      • Nova

Så prøvede jeg for første gang kræfter med planeterne….

Mars stod for skud kl 05 i morges

Føj hvor var det koldt og føj hvor er det svært!

Dette er mit allerførste planet billede

Taget med en antares elite 127 ved f/36 med et DMK41 gennem et rødt filter.

Den Antares kan vist ikke presses mere…

Glæder mig meget til at modtage den c11’er!

Jeg tror dog aldrig jeg bliver en super planet fotograf!

Mvh

Jacob Jacobb2009-12-13 10:47:38

andreas
        • Super Giant

Hej Jacob

Hvor mange frames har du stacket? Hvis det er stacket.

jacobb
          • Nova

De 200 bedste af 600 tror jeg det var

andreas
            • Super Giant

Er det gjort gennem registax?

andreas
              • Super Giant

En af de ting jeg fandt frem til i registax er at det kan betale sig at lave scripts, så kan man nemmere sætte computeren til at arbejde mange timer uden selv at skulle gøre det store. samtidig kommer en meget stor del af detaljerne først frem når man bruger filtrene til sidst under wavelet.

jesper
              Deltager
                • Neutron star

Hej Jacob,

Tillykke med et fint Mars foto. Der er et par ting der gør billedet bedre end du måske selv synes: 11″ er ikke meget, og slet ikke for 127mm, og Mars viser den “kedelige” side uden så mange features. C11eren vil kunne vise flere dertaljer og bedre kontrast, men seeingen bestemmer om det kan udnyttes.

mogens
                Deltager
                  • Super Nova

Hej Jacob

Jamen velkommen blandt planetfotograferne. Den C11(ny eller brugt) vil da gøre en afgørende forskel men som Jesper siger jeg: The Seeing rules

jacobb
                    • Nova

Mange tak drenge

Ja jeg ved at The seeing rules, så den skal bare være god i flere måneder efter jeg modtager den C11’er

Og nej, 11″ er ikke meget, den var godt nok lille…

Kørte forresten det hele over streamet på min side i nat, dog var der ingen seere kl 05 om morgenen…

mejer
                    Deltager
                      • Super Nova

Ja det er ikke så let som det lyder, at tage planet billeder.
                      Men på en måde syntes jeg det er super spændende, at tage billeder af noget håndgribeligt der svæver rundt ude i vores solsystem.

Husker en aften, min computer foreslog et kig på Uranus. Og jeg slewede om på den, det eneste jeg så var en lysende blålig plet. Men det var stadig en speciel oplevelse, for nu havde man set endnu en af vores nabo planeter med egne øjne.

Planet foto er super spændende og møg svært.

Og som de andre siger, har jeg også måttet sande, at seeing is everything.

morten
                      Deltager
                        • Super Nova

Godt billede. Jeg frøs også igår mens jeg så den ca kl 06(det var derfor jeg ikke fik downloaded din streaming…). Polarcappen var meget tydelig, og man kunne ane lidt overfladefeatures med min C8. Det var første gang jeg har set polariskappen på mars Tongue

Så vidt jeg kunne vurdere var seeingen ret dårlig, og blev værre frem mod kl 7.

I flg spikes på pem pro var seeingen i perioder helt nede på 5″ (efterhånden tror jeg at min EQ6 er justeret så godt at de korte spikes som kommer i bursts repræsenterer seeing)

outlook
                        Deltager
                          • Super Nova

Bliver spændende Jacob, hvad den C11 kan præstere fra din hånd. Vi glæder os allerede.Smile

Hilsen Leif,
                          “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting

tommyf
                          Deltager
                            • Neutron star

Ser fint ud den lille plet, tror ski en 4xbarlow er på ønskesedlen, desværre ikke en C11, tillykke med svinet… Thumbs%20Up

jacobb
                              • Nova

Mange tak Tommy, Outlook og Morten.

Morten, jeg kiggede også lidt gennem okularet, det var helt rart til en forandring og så også iskappen.

Jeg købte den antares 127mm i foråret til mit solteleskop projekt og må sige at den er alle de få penge værd.

Bestemt ikke topkvalitet men rigtig god kvalitet til pengene. Den har allerede nu givet mig masser af gode timer med månen, planeterne og mest af alt solen.

Men glæder mig da til at stå med den C11’er

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
                            • Emnet 'Mit første spæde planetforsøg…' er lukket for nye svar.