Mit første forsøg

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Mit første forsøg

• Dette emne har 4 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 6 måneder siden af johnni. This post has been viewed 98 timesgade. This post has been viewed 98 times
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter

rasped
      • Moon

Her er mit første forsøg på astrofoto.

Setuppet:

114mm Tasco Newton f/500(k_holts låne teleskop)

Toucam Pro 740k

Hjemmelavet nylon adapter, som ikke kan monteres på kameraet(så skal jeg bruge linsen fra kameraet, også kan jeg ikke fokusere.) Kameraet blev bare hold mod adapteren for den smule støtte jeg kunne få.

Ukendt EQ mount.

Månen stod meget lavt, klokken var 23:20. Lige under månen var der gadelygter.

Jeg har pillet en enkelt frame ud vha. registax, rigtig mange frames kunne ikke bruges.

Registax har gjort billedet sort hvid, jeg kunne ikke finde ud af at vise de farver framen rigtig havde.

Jeg bliver nok nødt til at købe den rigtige adapter eller ombygge mit kamera.

Rasped2009-08-14 10:07:05

tommyf
      Deltager
        • Neutron star

Megetr pænt resultat, at købe en adapter er helt ok Thumbs%20Up Så er der også mulighed for at isætte et filter, mener at når du fjerner linsen så skal der et IR filter i for at du kan stille rigtigt skarpt igen, men det ved andre mere om end jeg.

johnni.gade
          • Giant

Hmm. Billedet kan ikke vises hos mig.

rasped
            • Moon

Link til måne billedet: Picasaweb

johnni.gade
              • Giant

Ah der var det. Flot billede 🙂

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
            • Emnet 'Mit første forsøg' er lukket for nye svar.