Efter et par måneder på posten røg Watec domekameraet på hylden igen – plastik kuplen over det var af for ringe kvalitet.
Der blev så indkøbt nogle fine kupler som beskrevet her: Emne: 8″ acryl dome hjemkøbes
…men mere end et år senere har jeg endnu ikke fundet på en fiks måde at montere disse kupler på.
Løsningen blev, som prøvet før, at købe en domekamera-attrap og installere kameraet i det.
Der blev valgt en model med lidt mere plads end sædanligt, så det ret dybe Watec kamera kunne være der: Dummy kamera (Med blinkende LED diode) Speed dome
Selve kuplen lader til at være af præcis samme model som dem der bruges i tre kameraer over landet, og huset er mere fleksibelt idet det kan monteres på flader med forskellig hældning.

Der blev flikket noget krydsfiner sammen til at holde Watec’en, lavet hul til kabelføring, installeret 50 gram silica gel. Undervejs er det hele blevet limet sammen med epoxy, også den endelige forsegling af huset. Jeg plejer ellers at bruge udendørs silicone, men det har vist aldrig holdt helt tæt i længden.

Med epoxy lukkes huset een gang for alle, og det går ud over ideen med at kuplen skal kunne skiftes når den bliver for medtaget. Men man skal jo alligevel købe en hel ny attrap for at få en frisk kuppel, og så kan man vel lige så godt skifte hele huset… På samme vis kunne jeg selvfølgelig selvfølgelig også have limet de bedre project plastics kupler på en kasse, med det indså jeg lidt for sent.