› Fora › ASTRO-FORUM › ER DU NYBEGYNDER? › Mine oplevelse hos 2 astro som nybegynder
- Dette emne har 56 svar og 26 stemmer, og blev senest opdateret for 8 Är, 2 mÄneder siden af pur. This post has been viewed 1313 times
-
ForfatterIndlĂŠg
-
27. december 2015 kl. 15:14 #140622
natteravnDeltager- Main Sequence
Jeg har rettet min besked til og begrundet indlĂŠgget.
Det burde ikke vÊre sÄ svÊrt at behandle folk/kunder pÄ en ordentlig mÄde og derfor undgÄ negativ omtale.
Mht. Brian’s oplevelse sĂ„ har de jo solgt nogle varer som bestemt ikke lever op til det de selv har lovet.
Hvorfor sÄ sÄ meget polimik og udenomssnak eller at sylte kundens henvendelser fordi man ikke vil erkende fejlen og ikke vil slippe de smÄpenge igen til kunden??
Gi ham dog hans penge igen for returvarene og send ham efterfÞlgende et okular gratis som plaster pÄ sÄret! Det betaler sig flere gange igen med garanti.
Men nej sÄ hellere risikere dÄrlig omtale!! LOL..
natteravn 2015-12-27 15:05:21 27. december 2015 kl. 17:59 #140624
jens.jacobsenDeltager- Neutron star
Hejsa.
Underlig drejning denne trÄd har taget. Nuvel.
Husk at Negativ omtale ofte kommer fra ikke opfyldte forventniger. MÄske er det der det er gÄet galt?
I de mange Är jeg har gjort det i Astronomien, og indenfor ATM, har Astro og isÊr Erik (og nu ogsÄ Dennis, ikke at glemme) vÊret en uvurderlig hjÊlp. Mange mÊrkelige spÞrgsmÄl har jeg drÞftet med Erik, f.eks stÞrrelsen pÄ snekkehjul, han har hjulpet mig med en stump alurÞr til en linse med mere og mere. I 30 Är. Jeg har aldrig haft noget at klage over, og hvis jeg har fjumret med at skÊre et rÞr lige over, og spurgt om tips og rÄd, har jeg fÄet det. Jeg glemmer aldrig hvordan man mÊrker et stykke rÞr op mere for lige afskÊr!
I de tilfÊlde hvor folk har bestilt/aftalt specialvarer til ATM brug, sÄ skal man altid huske at tÊnke pÄ om modtageren nu ogsÄ helt har forstÄet hvad det er man vi have. En tegning var mÄske pÄ sin plads?
Den dag hvor man ikke lĂŠngere kan fĂ„ lavet forskellige ATM dele ved Astro, det bliver en sorgens dag. At kigge i Erik’s kasser med mĂŠrkelige dimser og dele, se det er virkelig en ATM-heaven hvis den da findes. Det er synd for dem med ATM trang, der ikke har oplevet det.
Det er klart at nÄr man har handlet og haft berÞring med, tja vel i tusindvis af folk som igennem tiderne har kÞbt teleskoper og lÞsdele, sÄ vil der vÊre nogen som har haft en dÄrlig oplevelse. Enten fordi man ikke har fÄet det man forventede, eller fordi man ikke ser det pÄ himlen som de flotte billeder viser. SÄdan er det bare. Og det er jo uanset om det er kikkerter eller kÞleskabe man kÞber.
Man skal altid selv sĂžrge for at sĂŠtte sig ind i sagerne, og fĂ„ sine forventninger sat pĂ„ plads. Det kan man kun selv gĂžre og vĂŠre ansvarlig for.IĂžvrigt tror jeg at forretninger som “kun” sĂŠlger fĂŠrdigvarer over nettet, og ikke laver/hjĂŠlper ATM’er har det betydeligt nemmere. Her gĂŠlder kun kĂžbeloven, eller hvad det nu hedder. Ingen kĂŠre mor her eller gode rĂ„d.. Har du pudset glasset?? Og ridset det? Bare ĂŠrgerligt. Husk at selv gode rĂ„d kan misforstĂ„s.
mvh
Jens27. december 2015 kl. 19:53 #140631
Torben TaustrupAdmin- Neutron star
Tak for det Rodi.
mvh
Torben
TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5âł â f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono â SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.
27. december 2015 kl. 19:55 #140632
outlookDeltager- Super Nova
Ăndrer jo ikke pĂ„ hvad han tĂŠnker og mener.
Hilsen Leif,
âWhen you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you donât seem to be in any hurry to do anything elseâŠâ Ed Ting28. december 2015 kl. 08:10 #140656
dennis.torsten- Main Sequence
NĂŠĂŠ…det er sgu ikke nemt at vide hvad hr. “Natteravn” mener, nĂ„r han sletter sine indlĂŠg efter behag ! Det er fandeneme ikke en mĂ„de at diskutere pĂ„, nĂ„r man ikke engang vil stĂ„ ved sine egne meninger !
Og isÊr ikke nÄr man hÊnger folk ud, og forsÞger at latterligÞre dem !!!
Og jeg forstĂ„r overhovedet ikke, at man vil nedgĂžre sig selv, ved at bringe sĂ„ gamle sager pĂ„ banen ! Hallo…1988 ! Det er 28 Ă„r siden ! Tag en tudekiks og kom videre med dit liv !
Jeg syntes ogsĂ„ vi har nĂ„et den laveste fĂŠllesnĂŠvner, nĂ„r folk bruger udtryk som, “Udstyrs-Pusher”, eller skriver at forhandlerne kun tĂŠnker pĂ„ at skrabe penge ind !
Jeg er ret sikker pÄ, at hvis Erik fra ASTRO havde Þnsket at tjene penge, sÄ havde han sgu nok valgt en anden branche !
Derimod har jeg altid haft fornemmelsen af, at det er hans ĂŠgte kĂŠrlighed til astronomien, der har drevet vĂŠrket !
For nu lige at vende tilbage til Brians indlÊg, nÄr i alligevel ikke vil slippe trÄden. Det kan godt vÊre at han ikke vrÞvler, men det er noget vrÞvl han skriver. Han kÞber udstyret i apr./13, efter nÞje gennemgang pÄ stedet. Klager lidt over mangler, og gemmer sÄ sagen i et halvt Är. ET HALVT à R !!! Har han glemt alt om sit nye indkÞb i al den tid !
Dér kan man sgu tale om, at mennesker er forskellige, Hvis det var mig der havde kÞbt nyt lÊkkert udstyr, ville jeg have brugt hele sommeren pÄ at trimme og optimere udstyret, sÄ det var klar til sÊsonstart ! (Som er i begyndelsen af august, og ikke oktober !)
Og sidst i hans indlÊg beskriver han at han Þnsker at returnere NOGET af hans udstyr, for alt det andet er han rigtig glad for ! AltsÄ returnere noget af udstyret, som efterhÄnden er to et halvt Är gammelt ???
Jeg syntes dette her lugter af, at Brian har lyttet til sĂ„kaldte “RĂ„dgivere”, som har lokket ham til at skrive hans indlĂŠg, men jeg kan jo tage fejl, som sĂ„ mange andre i denne trĂ„d
28. december 2015 kl. 09:51 #140657
nvcDeltager- Super Giant
“Derimod har jeg altid haft fornemmelsen af, at det er hans ĂŠgte kĂŠrlighed til astronomien, der har drevet vĂŠrket !”
HÞrt! Det er jeg ogsÄ 112% sikker pÄ,(om Erik). Mvh. Niels
28. december 2015 kl. 10:23 #140658
leorasDeltager- Super Giant
Leoras 2015-12-28 09:52:52 28. december 2015 kl. 10:27 #140659
Dennis torsten wrote: NĂŠĂŠ…det er sgu ikke nemt at vide hvad hr. “Natteravn” mener, nĂ„r han sletter sine indlĂŠg efter behag ! Det er fandeneme ikke en mĂ„de at diskutere pĂ„, nĂ„r man ikke engang vil stĂ„ ved sine egne meninger !
Og isÊr ikke nÄr man hÊnger folk ud, og forsÞger at latterligÞre dem !!!
Og jeg forstĂ„r overhovedet ikke, at man vil nedgĂžre sig selv, ved at bringe sĂ„ gamle sager pĂ„ banen ! Hallo…1988 ! Det er 28 Ă„r siden ! Tag en tudekiks og kom videre med dit liv !
Jeg syntes ogsĂ„ vi har nĂ„et den laveste fĂŠllesnĂŠvner, nĂ„r folk bruger udtryk som, “Udstyrs-Pusher”, eller skriver at forhandlerne kun tĂŠnker pĂ„ at skrabe penge ind !
Jeg er ret sikker pÄ, at hvis Erik fra ASTRO havde Þnsket at tjene penge, sÄ havde han sgu nok valgt en anden branche !
Derimod har jeg altid haft fornemmelsen af, at det er hans ĂŠgte kĂŠrlighed til astronomien, der har drevet vĂŠrket !
For nu lige at vende tilbage til Brians indlÊg, nÄr i alligevel ikke vil slippe trÄden. Det kan godt vÊre at han ikke vrÞvler, men det er noget vrÞvl han skriver. Han kÞber udstyret i apr./13, efter nÞje gennemgang pÄ stedet. Klager lidt over mangler, og gemmer sÄ sagen i et halvt Är. ET HALVT à R !!! Har han glemt alt om sit nye indkÞb i al den tid !
Dér kan man sgu tale om, at mennesker er forskellige, Hvis det var mig der havde kÞbt nyt lÊkkert udstyr, ville jeg have brugt hele sommeren pÄ at trimme og optimere udstyret, sÄ det var klar til sÊsonstart ! (Som er i begyndelsen af august, og ikke oktober !)
Og sidst i hans indlÊg beskriver han at han Þnsker at returnere NOGET af hans udstyr, for alt det andet er han rigtig glad for ! AltsÄ returnere noget af udstyret, som efterhÄnden er to et halvt Är gammelt ???
Jeg syntes dette her lugter af, at Brian har lyttet til sĂ„kaldte “RĂ„dgivere”, som har lokket ham til at skrive hans indlĂŠg, men jeg kan jo tage fejl, som sĂ„ mange andre i denne trĂ„d
natteravn 2015-12-28 12:24:21 28. december 2015 kl. 10:30 #140661
outlook wrote: Ăndrer jo ikke pĂ„ hvad han tĂŠnker og mener.
Og ??
28. december 2015 kl. 10:52 #140662
juelDeltager- Moon
Jeg kan se, at der bliver brugt en del markant tegnsÊtning som udrÄbstegn og dobbelte spÞrgsmÄltegn i denne trÄd.
Jeg bruger sÄ sjÊldent mine, sÄ jeg kan godt donere nogle, hvis andre er ved at lÞbe tÞr.
VĂŠrs’go’ at ta’:
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ?? ?? ??? ?? ??? ??
Juel 2015-12-28 09:52:35 28. december 2015 kl. 11:21 #140663
Dennis torsten wrote: NĂŠĂŠ…det er sgu ikke nemt at vide hvad hr. “Natteravn” mener, nĂ„r han sletter sine indlĂŠg efter behag !
Burde vĂŠre lige til hvis du kan lĂŠse.
Dennis torsten wrote: Det er fandeneme ikke en mÄde at diskutere pÄ, nÄr man ikke engang vil stÄ ved sine egne meninger !
Hvorhenne ser du det problem? Det kan da kun vĂŠre dig der kan vĂŠre i tvivl om det!
Dennis torsten wrote: Og isÊr ikke nÄr man hÊnger folk ud, og forsÞger at latterligÞre dem !!!
1.
Dennis torsten wrote: Og jeg forstÄr overhovedet ikke,
NĂŠĂŠ det gĂžr du vel ikke
Dennis torsten wrote: at man vil nedgĂžre sig selv, ved at bringe sĂ„ gamle sager pĂ„ banen ! Hallo…1988 ! Det er 28 Ă„r siden ! Tag en tudekiks og kom videre med dit liv !
Nu lĂžber det vist af med dig
Dennis torsten wrote:
Hvilket i hĂžj grad bringer punkt [1] frem
Dennis torsten wrote: For nu lige at vende tilbage til Brians indlÊg, nÄr i alligevel ikke vil slippe trÄden. Det kan godt vÊre at han ikke vrÞvler, men det er noget vrÞvl han skriver. Han kÞber udstyret i apr./13, efter nÞje gennemgang pÄ stedet. Klager lidt over mangler, og gemmer sÄ sagen i et halvt Är. ET HALVT à R !!! Har han glemt alt om sit nye indkÞb i al den tid !
Det Êndrer ikke pÄ kendsgerningen at man fra forhandlerens side har syltet ham, hvilket jeg selv sÄ tydeligt kan genkende.
Men lad os hĂžre om dine egne erfaringer med nĂŠvnte forhandler hvis du da har nogen! đ
natteravn 2015-12-28 10:24:56 28. december 2015 kl. 11:55 #140667
purDeltager- Giant
Noget vi kan blive enige om, er vel at vi ikke alle er enige.
Jeg har samme oplevelse som Jens skriver lÊngere oppe i trÄden.
Rigtig godt nytĂ„r til jer alle đ
-
ForfatterIndlĂŠg
- Emnet 'Mine oplevelse hos 2 astro som nybegynder' er lukket for nye svar.