Min første galakse!

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Min første galakse!

• Dette emne har 3 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 5 måneder siden af andreas. This post has been viewed 1106 timesv. This post has been viewed 1106 times
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter

andreas.v
    Deltager
      • Main Sequence

Hej alle!

Efter langtids øvelse er jeg netopt blevet færdig med min første gode galakse tegning! Personeligt synes jeg den er blevet meget god og jeg har virkelig brugt lang tid på af få lavet den elliptiske form. Det er godt nok problematisk!

Det er den klassiske M-31. Andromeade galaksen!

Hvad synes i om den? Vil meget gerne høre hvad i synes om den! Er der noget der kan gøres bedere osv!

Mvh Andreas

rigo
      Deltager
        • Super Nova

StarStarStarStarStarClap

mikkellund
          • Giant

Hej

Ja det ligner rigtigt nok en galakse. Flot tegnet. Jeg kan dog ikke genkende M31, hvilket okular har du brugt FOV virker meget stort.

andreas.v
          Deltager
            • Main Sequence

Ja nu når du selv siger det så er FOV godt nok blevet stort! Det har jeg faktis ikke lagt mærke til før nuEmbarrassed Jeg har brugt mit 26mm okular der gir en forstørrelse på 49X. FOV er Ca 1,5 grad. Så M-31 burde lige knap kunne være inde for Synsfeltet.

Tak fordi du gjorde mig opmærksom på fejlen det vil jeg være opmærksom på næsten gang!

Men ellers tak for kommentarende =)

Mvh Andreas
          Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
          • Emnet 'Min første galakse!' er lukket for nye svar.