Min bedste Jupiter

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Min bedste Jupiter

• Dette emne har 18 svar og 12 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 4 måneder siden af Torben Taustrup. This post has been viewed 175 times
Viser 4 indlæg - 16 til 19 (af 19 i alt)
  • Forfatter

mogens
    Deltager
      • Super Nova

Tak for det HøstSmile

Torben Taustrup
      Admin
        • Neutron star

Hej Mogens

Fremragende optagelse. Træls at du skal løbe frem og tilbage for at skifte filter. Har du overvejet at motorisere hjulet? Med lidt snilde kan det godt gøres. Se hvordan jeg har gjort her:

mvh

Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

mogens
        Deltager
          • Super Nova

Hej Torben

Tak for det. Jo, jeg har da et motoriseret filterhjul, netop Thrutek, som jeg bruger sammen med mit Artemis kamera, men jeg mangler et par adaptere før det kan tilsluttes SkyNyx. jeg har ellers så mange adaptere, men ikke the missing link – men det sker snart.-Vi kan ikke have det løberiWink

Dit filterhjul er ellers imponerende håndværkTongue

mogens2009-11-08 11:04:53

Torben Taustrup
          Admin
            • Neutron star

mogens wrote: Hej Torben

Tak for det. Jo, jeg har da et motoriseret filterhjul, netop Thrutek, som jeg bruger sammen med mit Artemis kamera, men jeg mangler et par adaptere før det kan tilsluttes SkyNyx. jeg har ellers så mange adaptere, men ikke the missing link – men det sker snart.-Vi kan ikke have det løberiWink

Dit filterhjul er ellers imponerende håndværkTongue

Ok, så er der jo lys forude Wink

mvh

Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

Viser 4 indlæg - 16 til 19 (af 19 i alt)
          • Emnet 'Min bedste Jupiter' er lukket for nye svar.