› Fora › SEKTIONER I ASTRONOMISK SELSKAB › Meteorsektionen › meteoritter over alt i vores jord, måske
- Dette emne har 5 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 7 år, 7 måneder siden af nightsky. This post has been viewed 795 times
-
ForfatterIndlæg
-
7. august 2016 kl. 11:58 #149335
josva1- Asteroid
Hej tak for jeg kan være med her, jeg er total ny ang. sten, for lige kort min Livshistorie 2,5 år tilbage, jeg havde i 3 år inden været indlagt hver 3 uge hvor jeg fik en masse sprøjtet ind, nå men så får jeg en dræber bakterie får kredsløbs kollaps, i Aalborg bliver fløjet til Rigshospitalet, hvor jeg ligger i respirator i 7 døgn ingen tror jeg overlever,med den bakterie er der 80 % chance for at dø, jeg overlever og har ikke været indlagt i 2,5 år nu og blir det aldrig mere, nå jeg blir meget anderledes efter den oplevelse, interesserer mig for andre ting først universet engle stjerner, så krystaller, marksten hvor jeg finder en tung sten, så begynder interessen for meteoritter, vi bor på et nedlagt landbrug med en lille skov den er total fuld af meteoritter, siger jeg min kone siger pas nu på du ikke bliver skuffet, der er så mange jeg selv bliver i tvivl engang imellem, men de er der her er en start kan den her være en, er alle sten der kommer ovenfra meteoritter. tak hilsen Morten
7. august 2016 kl. 15:53 #149362
JuliusDeltager- Nova
Godt det gikk bra
Mikrometeoritter finnes overalt og dem kan man finne selv, se mer info her:
Kan vi virkelig finne mikrometeoritter?
Sensasjonelt funn av stjernestøv i Norge
MrJulius 2016-08-07 15:54:10 8. august 2016 kl. 07:57 #149394
jespergDeltager- Super Nova
Alle dine sten i skoven, stenene under fx Rådhuspladsen, stenene i Italien og på Bornholm stammer alle fra samme sted – den protoplanetariske skive der kredsede omkring den nyfødte stjerne – Solen for 4.567,3 millioner år siden.
Din sten ligner ikke en meteorit. Problemet er, at alle sten på Jorden (bortset fra de rigtige nyankomne meteoritter) er omdannet af geologiske processer, der er ikke noget tilbage af det oprindelige planet-dannende materiale.
Der ligger sikkert meteoritter rundt omkring, men de er svære at finde. Du kan se eksempler på rigtige meteoritter og mere info her: http://hvadihimlen.dk/meteoritter/
Jesper G.
9. august 2016 kl. 16:30 #149458
josva1- Asteroid
jeg prøver lige med nogle billeder af andre, jeg har fulgt dig JesperG og din sten det er super god læsning på himlen hjemmesiden for en nybegynder måske snart tidligere sten samler så stor tak for det, jeg har en stor en hvor mig og min kone så lyset det kom lige imod os vi fandt den dagen efter da der blev lyst ca 1/3 del stak op af jorden, hvad med slagger jeg har et hul hvor der var ligesom en myretue slagge hat over stenene, det er ligesom om der kommer en masse små sorte sten efter så ligger de i området hvor nedslaget har været, jeg har en grøn stribet der lå 3 forskellige steder inden for 100 meter ovenpå jorden, tusinde tak for i gider hjælpe mig på rette vej, hilsen Morten
9. august 2016 kl. 17:17 #149461
jespergDeltager- Super Nova
Hej Morten.
Tak for billederne, det gør det nemmere at vurdere.
Der er desværre ikke nogle af dem der i mine øjne umiddelbart ligner meteoritter.
Den mørke ligner den nederste ikke-meteorit jeg viser her:
http://hvadihimlen.dk/meteoritter/billeder-af-meteoritter/ikke-meteorit/
Jesper G.
9. august 2016 kl. 18:52 #149462
nightskyDeltager- Neutron star
Hejsa
Det er ikke meteoritter.
Nightsky 2016-08-09 18:53:18 -
ForfatterIndlæg
- Emnet 'meteoritter over alt i vores jord, måske' er lukket for nye svar.