Meteor cam

Fora ASTRO-FORUM ATM – BYGGEPROJEKTER Meteor cam

• Dette emne har 5 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 7 år, 5 måneder siden af Finn. This post has been viewed 188 times
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter

Finn
    Deltager
      • Neutron star

Hej alle

Har fået instaleret et Meteor camera og må sige jeg er temlig meget overrasket over hvor mange fly der krydser himlen her over Vestfyn.

mvh Finn

nive
      Deltager
        • Super Nova

Peger den mod syd ?

Finn
        Deltager
          • Neutron star

Næ den peger lige op mod Zenit og Nord er op Syd er ned Øst til venstre og Vest til højre i billed, sådan et skal du da havde sat op på Mors

mvh Finn

nahilas
          Deltager
            • Giant

Hej Finn

Hah ja det er lidt sjovt at se. Havde godt på fornemmelsen der var en del når man er ude i baghaven og observere.

jesperg
            Deltager
              • Super Nova

Til lykke med kameraet Finn.

Det kunne ligne et iridium flare i det første billede lidt øst for zenith.

Jesper G.

Finn
              Deltager
                • Neutron star

@ Mads Ja der flyver da en del rundt på himlen, det er da ikke så velegnet til Weidefeld optagelser lige her 🙁

@ Tak Jesper G ja det er et godt projekt “” http://stjerneskud.info/kameraer.html “” som jeg gerne vil støtte med min meget trafikerede himmel 🙂 Nu du siger det kan det godt minde lidt om en Iridium, det er da også nogle år siden jeg har set en visuelt og man er jo ikke i tvivl hvad man har set med det kraftige lys de udsender fra panelerne.

mvh FinnFinn2016-09-15 16:12:06

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
              • Emnet 'Meteor cam' er lukket for nye svar.