Meteoblue astronomical seeing ?

Fora ASTRO-FORUM ASTRONOMIENS BETINGELSER Meteoblue astronomical seeing ?

• Dette emne har 6 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 7 år, 8 måneder siden af jan. This post has been viewed 306 timesjakobsen. This post has been viewed 306 times
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter

jan.jakobsen
      • Planet

Hvordan læser man de forudsigelser man kan se på Meteoblue ang astronomisk seeing? Hvis nu man planlægger en lille tur op i en nærliggende national park. Udover at der skal være skyfrit. Men hvilken tal i tabellerne er værd at gå efter? Jetstream ect.

Ved godt det kun er forudsigelser og de ikke er præcise. Men et fingerpeg vil være rart. Er det værd og køre efter?

Hvilken tal i tabellerne der er værd at gå ville være rart at vide Inden bilen bliver pakket.

jonas.c
      Deltager
        • Super Giant

De finns under rubriken “Air” i vänsterkanten.

jan.jakobsen
          • Planet

Hej Jonas. Ja det ved jeg godt. Det jeg søger er viden om hvordan jeg bruger de tal der står i de forskelige koloner. arc sec. index 1. 2 jetstream. Bad layers. Bot Top K/100m.

Hvad betyder seeing index på 5? Arcsec på 0.47 K/100m på 00.5K Bot på 00.5 Top på 1.0 Jeg søger en forklaring på tallene og deres betydning for min seeing. Håber nogen kan gøre mig klogere på det.

clauskaf
          Deltager
            • Nova

jonas.c
            Deltager
              • Super Giant

OK Jan, lite språkförbistring

landbo
              Deltager
                • Nova

Jan Jakobsen wrote: Hej Jonas. Ja det ved jeg godt. Det jeg søger er viden om hvordan jeg bruger de tal der står i de forskelige koloner. arc sec. index 1. 2 jetstream. Bad layers. Bot Top K/100m.

Hvad betyder seeing index på 5? Arcsec på 0.47 K/100m på 00.5K Bot på 00.5 Top på 1.0 Jeg søger en forklaring på tallene og deres betydning for min seeing. Håber nogen kan gøre mig klogere på det.

Der beder du om flere dages intens undervisning, men bruger du “knappen”, ? Show help, nederst venstre på siden kommer du nogle af svarene nærmere.

Ellers er der lidt mere HER og google.dk kan fremdeles, underholde dig i mange timer, med gennemlæsning af det den finder frem. Det er bare og klø på. Landbo2016-06-26 11:09:09

jan.jakobsen
                  • Planet

Takker for info. Jeg tager en læseferie, og ser om det kan gøre mig klogere.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
                • Emnet 'Meteoblue astronomical seeing ?' er lukket for nye svar.