Merkur passagen fra Strandhuse

Fora ASTRO-FORUM ASTROTRÆF OG KLUBSNAK Merkur passagen fra Strandhuse

• Dette emne har 17 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 7 år, 10 måneder siden af Rudi. This post has been viewed 632 times
Viser 3 indlæg - 16 til 18 (af 18 i alt)
  • Forfatter

Frank Larsen
    Moderator
      • Super Nova

Nåede lige et enkelt kig i en håndkikkert med solfilter på lige inden den røg bag naboernes fyrretræer mens datteren blev lagt i seng. Desværre var kikkerten for lille så kun solpletten var synlig.

Så jeg gik totalt glip af Merkur denne gang. .. jeg må så pænt vente 3 år.

Rudi
      Deltager
        • Neutron star

Øv Frank. Næste gang lykkens gang

/Rudi B. Rasmussen

Rudi
        Deltager
          • Neutron star

Lige en hurtig behandlige af et af billederne fra omkring maximum.

Min datter nåede også at få et kik da hun kom hjem fra børnehave, jeg er ikke helt sikker på at hun kunne se Merkur live i søgeren, men hun kunne bestemt på live view.

Kl ca 19:05 var det som forventet slut (havde beregnet det til 19:10), naboens hæk og æbletræ kom i vejen.

Jeg håber at få set lidt mere på data en af de nærmeste dage, jeg har efter en hurtig gennemgang ikke kunne konstatere dråbeeffekt!!!???

Det var ellers ganske tydeligt ved Venus passagen, her et billede jeg tog der:

Edit:

Sidste behandling for denne gang, hele sekvensen med et billede hvert kvarter, fra lokal tid 13:18 til 18:48 hvor Solen desværre kom ned i naboens æbletræ:

rudibr2016-05-11 20:44:42

/Rudi B. Rasmussen

Viser 3 indlæg - 16 til 18 (af 18 i alt)
        • Emnet 'Merkur passagen fra Strandhuse' er lukket for nye svar.