Merkur

• Dette emne har 6 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 10 måneder siden af johnni. This post has been viewed 241 timesgade. This post has been viewed 241 times
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter

camilla
    Deltager
      • Giant

Merkur står lige nu (kl. 21:20) meget fint i vest-nordvest, ca 5 grader over horisonten. Ligner en meget klar “stjerne”.

Den er i størst østlige elongation den 26. april, hvor Månen og Syvstjernen og Merkur i øvrigt står meget tæt på hinanden.

johnni.gade
        • Giant

tak for info (: Kan være den skal fanges efter vi har grillet herhjemme i dag!

thomas
          • Giant

Jeg fik fanget venus og syvstjernen sammen i går. Billedet er taget med en 18mm linse på et 450D.

Er der slet ikke andre kan være med? eventuelt med lidt mere forstørrelse end jeg kan klare..

Thomas2009-04-25 22:24:25

camilla
          Deltager
            • Giant

I morgen kommer Månen tæt på Merkur og Syvstjernen.

mstauning
            Deltager
              • Black Hole

Den er virkelig god den der, tænk på at der er mange der slet ikke har et billede af Merkur – Mig selv inkl.

Finn
              Deltager
                • Neutron star

Skal da prøves Camilla, især når månen også er ny, kunne da være en cancen for nogle rigtige gode billeder, hvis vejret også ville tilade det. Øhh, hvad tid på aftenen ville det være bedst???Finn2009-04-26 22:57:59

johnni.gade
                  • Giant

Lidt sent tror jeg Finn. 🙂

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
                • Emnet 'Merkur' er lukket for nye svar.