Mere regn på vej?

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR Mere regn på vej?

• Dette emne har 31 svar og 8 stemmer, og blev senest opdateret for 7 år, 8 måneder siden af jesper. This post has been viewed 712 times
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 32 i alt)
  • Forfatter

jesper
    Deltager
      • Neutron star

Efter lang tids venten er dette lille kamera kommet med posten i dag. Ikke nok i sig selv, men sammen med Franks montering sætter det sine tydelige spor i vejrudsigten

Anonym
        • Nova

Spændende! Hvis du planlægger at køre med ultra korte eksponeringer, er det så nødvendigt med den kølede udgave?

astrojensen
        Deltager
          • Neutron star

Hmmm. Jeg synes ellers, der var én der sagde, at han ikke gad rode mere med astrofoto… Ja man har et standpunkt, til man tager et nyt.

Men dejligt at se, at entusiasmen stadig lever!

Thomas, Bornholm

jesper
          Deltager
            • Neutron star

Ja Jens Otto Krag har ikke levet forgæves men nu må vi jo se hvad det bliver til. Jeg har i hvertfald lyst til at prøve den nye teknik.

Jeg skal ikke kunne sige om kølingen gør en forskel ved korte eksponeringer. Det kommer vel an på den samlede tid hvis kameraet overhovedet har mørkestrøm, men skade kan det jo ikke og så har man muligheden for længere eksponeringer. Kameraet kan også køre uden køling på USB strømmen tror jeg nok.

Rudi
            Deltager
              • Neutron star

Hold op en basse. Findes den ikke i farve?

/Rudi B. Rasmussen

jesper
              Deltager
                • Neutron star

Jo den er da rød hi hi, sorry jo, der er også en farveudgave og udgaver uden køling. Den ser måske stor ud på nærbillederne men det er faktisk en lille nipsgenstand. Næsestykket er til 1,25″.

Rudi
                Deltager
                  • Neutron star

He – glæder mig til at høre mere hvis du kaster dig over lucky imaging med den. Det er jo nok det næste sort inden for amatør astronomien. Der er så mange perspektiver i det.

/Rudi B. Rasmussen

outlook
                  Deltager
                    • Super Nova

Oh boy, men man kan jo forvente alt fra din hånd.. Tør man spørge, hvorfor det lige er en 290’er?

Hilsen Leif,
                    “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting

jesper
                    Deltager
                      • Neutron star

outlook wrote: Oh boy, men man kan jo forvente alt fra din hånd.. Tør man spørge, hvorfor det lige er en 290’er?

Det var den chip jeg havde udset mig allerede inden der var kameraer med den hvis jeg skulle igang igen. Den er formentlig den bedste monosensor på markedet pt og mono skal det være for mig. Heldigt at Zwo var hurtigt på banen med et kølet kamera til en yderst rimelig pris. I det hele taget kan vi glæde os over at de to Kinesiske kameraproducenter er med helt i fronten af udviklingen. De Europæiske og især de Amerikanske firmaer sover i timen.

mogens
                      Deltager
                        • Super Nova

Ja mere regn- fik også ASI290MM, ukølet, med posten direkte fra Kina idag. Det er faktisk mit fjerde ASI kamera, jeg overvejer at sælge et par stykker, bl.a. ASI224MC.

jesper
                        Deltager
                          • Neutron star

Det må være vores heldige dag i dag Mogens Jeg har jo været ude af spillet i nogle år så det er mit første Asi.

mogens
                          Deltager
                            • Super Nova

Jeg tror vi er meget heldige med 290’eren, tog lige nogle prøveskud ind over byen, her vinder 290 stort p.g.a. af den ekstremt lave støj!OK 224 er lige så støjfri!!

nightsky
                            Deltager
                              • Neutron star

Tillykke til jer begge.

Faktisk er 224 den mest støjfrie af de to og på ASI kameraerne kommer så 1600 efter de to.

Nightsky2016-06-29 22:34:16

jesper
                              Deltager
                                • Neutron star

Takker. 224 er har lige snuden foran 290 hvad angår udlæsninhgsstøjen ifølge ZWO. Men hvad med de andre typer støj, hvad med QE og køling? Det er jo det samlede billede der tælker. Findes der nogen målinger?

Anonym
                                  • Nova

Den store fordel ved 290’eren er vel at den fås i en mono udgave, det gøre 224’eren ikke (endnu?).

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 32 i alt)
                                • Emnet 'Mere regn på vej?' er lukket for nye svar.