Mere M42

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Mere M42

• Dette emne har 21 svar og 7 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 2 måneder siden af hoest. This post has been viewed 576 times
Viser 7 indlæg - 16 til 22 (af 22 i alt)
  • Forfatter

mstauning
    Deltager
      • Black Hole

Uha der er mange måder og denne er bestemt ikke den bedste 🙂

Men jeg har lavet et billede som er lyst der hvor dit er mørkt. Bare ved brug af lag og gradiendt udfyldning. Hvis du har mulighed for at lave et billede af en væg eller tågen derude, så ville der med garenti være meget bedre. Du kan også se at jeg ikke har fået det sidste i bunden væk. Alternativt kunne man bruge flatten bagground i MaxIm. Men er ikke nemt med et så udstrakt objekt.

mr.mox
        • Nova

Okidoki. Jeg har prøvet med kunstig flat i PixInsight LE, og kan godt jævne nogenlunde ud, men detaljerne forsvinder desværre også. Tror du har ret det er pga. udstrækningen af tågen.

Hmm, næste gang skyder jeg sq nogle flats. Det var egentlig ren forglemmelse jeg ikke fik det gjort. Plejer at åbne notepad og holde laptoppen op foran skopet. det virker ellers fint. Jeg løb bare tør for strøm efter jeg havde skudt darks…

mstauning
        Deltager
          • Black Hole

Prøv at lave en efterfølgende… Bare du sætter kameraet på samme måde, så skulle det kunne bruges. Ikke perfekt men sikkert bedre end en 100% falsk flat.

kubach
          Deltager
            • Super Giant

Hej,

Man kan også lave en kunstig flat med “Dust & Scratches” i photoshop

kubach2008-12-30 10:28:04

jesper
            Deltager
              • Neutron star

Her har den fået noget Gradient Xterminator og Neat Image:

mr.mox
                • Nova

WOW! I har godt nok fået meget ud af mit billede! Det er sgu imponerende. Jeg kan specielt godt lide Marks version.

I mellemtiden har jeg fået skudt nogle flats og stakket igen. Jeg får det her ud af det:

Det er bare 100 gange nemmere at justere billedet i PSE når
                vigneteringen er væk. Der er lige justeret Levels, og så easyCurves, og
                list AstroTools til at fremhæve detaljerne.

(desværre har easyCurves lavet lidt blå prikker langs kanterne. Dem skal jeg lige have væk – de skal være sorte)

hoest
                Deltager
                  • Nova

Hej Jacob
                  For f….. hvor er den flot

Viser 7 indlæg - 16 til 22 (af 22 i alt)
                • Emnet 'Mere M42' er lukket for nye svar.