Mellemtid på IC5070

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Mellemtid på IC5070

• Dette emne har 2 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 3 måneder siden af jacobb. This post has been viewed 83 times
Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter

Anonym
      • Super Nova

I denne tid må man på det nærmeste stjæle lidt fotoner fra nattehimlen i de få øjeblikke, der er til rådighed. Jeg arbejder stadig på at få frames nok til et fornuftigt smalbåndsbillede af IC5070. I løbet af de sidste mange uger har jeg fået taget 5 stk. HA, 10 stk. OIII og 5 stk. SII. Alle med 10 min. eksponering med mit QCAM9 gennem min Equinox 80. Det er endnu ikke helt nok, især skal der en del flere af SII for at få den helt på plads. Men en foreløbig mellemtid kan det da blive til, omend ikke for andet, så for at se om jeg er på rette spor. Stacket i CCDStack og behandlet i PS3.

Mvh.

tommyf
      Deltager
        • Neutron star

Ser godt ud allerede, men utroligt godt at du har været så heldig at kunne udnytte de få huller der har været i de extreme skyformationen der har hærget de sidste 4 uger.

jacobb
          • Nova

Hejsa Johannes

Du er godt på vej med den pelikan, lidt for blå synes jeg men det kan jo komme når du får lidt mere SII i kassen. Den Qcam9 ser ud til at være et hit.

Mvh

Jacob
        Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
        • Emnet 'Mellemtid på IC5070' er lukket for nye svar.