Mellemtid NGC891

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Mellemtid NGC891

• Dette emne har 4 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 2 måneder siden af k_holst. This post has been viewed 253 times
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter

k_holst
    Deltager
      • Nova

Det er jo blevet så populært med mellemtider, så i får lige min mellemtid på NGC891.

NGC891 nåede at gå ned bag huset mandag aften inden jeg fik taget lum, så her er kun RGB 10*300 sek. i hver farve.

mstauning
      Deltager
        • Black Hole

Selv på en mellemtid, så burde du kunne få mere frem af den ved 3000sek,

tommyf
        Deltager
          • Neutron star

Tror den manglende skarphed ligger i guiden eller stackningen, se lidt tættere på stjernerne.
          Syntes da ellers den ser ret godt ud, kan nemlig godt lide 891

Torben Taustrup
          Admin
            • Neutron star

Hej K

Jeg er enig med Stauning, der kan godt komme mere smæk på med de eksponeringstider.

Jeg har lige vredet lidt i billedet vha. “levels” i PS. Endvidere har jeg justeret farvebalancen i baggrunden – den er lidt for rød – men derudover er der også et farveforløb fra top til bund.

Forklaringen på dette kan være, at du har fået falsk lys ind.

Mht. galaksens farve, så er der nok mange meninger om det. Vi har også en optagelse af 891 på hjemmesiden.

mvh

Torben

mvh

Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

k_holst
            Deltager
              • Nova
              Tak for kommentarene, det er en god hjælp til at stræbe fremad.

Skarpheden tror jeg har noget med den farvefejl at gøre + at jeg har givet den en hård tur i PS for at få de blå haloer væk.

Den aften var min FWHM på et sek expo. ca 1. På de lange eksponeringer ligger FWHM så noget højere mellem 2,5 og 8.

Efter MS skrev i går prøvede jeg at markere galaksen og behandle den sepperat, så kan der sagtens hives mere frem men det bliver lidt på bekostning af støvbåndet der så bliver svagere. Der er vist grundlag for noget mere træning i billedbehandlingEmbarrassed

Farvebalancen laver jeg noget på slump! Jeg vil ikke have postkasserøde, violette eller grønne stjerner.

G2V måling er jeg ikke nået til endnu, men det står på listen over fremtidige projekter.
            Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
            • Emnet 'Mellemtid NGC891' er lukket for nye svar.