› Fora › ASTRO-FORUM › OFF TOPIC › Meget lille usikkerhed om den globale opvarmning
- Dette emne har 60 svar og 10 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 1 måned siden af martin. This post has been viewed 1571 timeskruse. This post has been viewed 1571 times
-
ForfatterIndlæg
-
24. januar 2009 kl. 01:27 #8894
jesperDeltager- Neutron star
Rigo det er ikke alle mennesker der kun tænker på penge. Heldigvis da. Rigtig mange tænker også på vores medmennesker, naturen, dyrene og så videre. Den holdning til andre menneskers liv du har givet udtryk for i nogle af dine poster her i debatten, er lidt skræmmende. Jeg håber sgi ikke du mener det alvorligt.
24. januar 2009 kl. 09:49 #8899
hoestDeltager- Nova
Hej Jesper
Nu får jeg jo nok drøje hug.Men kunne det ikke tænkes at de fleste mennesker giver udtryk for at være mere miljøbevidste end de egentlig er.24. januar 2009 kl. 10:20 #8900
mortenbDeltager- Super Giant
80 % tvang, 20 % motivation … gælder næsten alle livets nødvendigheder ..
og så er der lige de få undtagelser .. astronomi, sex og .. øhh… … .. .
24. januar 2009 kl. 10:23 #8901
hoestDeltager- Nova
Morten det meste er jeg helt enig med dig i men hvad er øhh
24. januar 2009 kl. 10:37 #8903
De forandringer der for eksempel er sket, mod større miljøbevidsthed hos store firmaer og selskaber, er sket efter pres fra kunder og forbrugere. Det samme med politikerne som har vendt rundt, i hvert fald i retorikken. Så jo, jeg tror folk mener det alvorligt.
24. januar 2009 kl. 11:00 #8904
rigoDeltager- Super Nova
MortenB wrote: 80 % tvang, 20 % motivation … gælder næsten alle livets nødvendigheder ..
og så er der lige de få undtagelser .. astronomi, sex og .. øhh… … .. .
menn det med sex, kan være tvang24. januar 2009 kl. 14:20 #8925
mstauningDeltager- Black Hole
Jesper – Det var lige det jeg prøvede at få frem, kunne dog ikke udtrykke det så kort og klart som du der har gjort.
24. januar 2009 kl. 14:39 #8926
Takker Michael. Jeg synes nu ikke jeg er god nok til at udtrykke det. Heller ikke så smart af mig at fare i flint – men hvad.
24. januar 2009 kl. 14:47 #8928
rigoDeltager- Super Nova
Bare husk at alt det i giver udtryk for “klimabeviste folk”, ikke hjælper nævneværdig i de næste mange mange år. det eneste der sker er en konstatering og ikke meget andet. Sagt på en anden måde, hvis det skal give noget mærkebart, så kom med nogen tekniks forslag der dur, og noget som mange ville hoppe med på, ellers er det jo bare snak…
PS. med lad nu bare udvikling ske, det gode kommer, men det med Højer temp. isen smelter osv. når vi ikke at rede, men vi komme til at leve godt og normalt uden ISen er jeg ret sikker på.http://www.rigorigo.dk 2009-01-24 14:00:10 24. januar 2009 kl. 16:59 #8944
karsten- Main Sequence
Nu må det ævl høre op!!
Heldigvis er jeg sikker på at fornuften med tiden vil sejre. Der vil uden tvivl komme tiltag, som tvinger os til at ændre livsstil for der er stadig “uansvarlige/egoistiske” mennesker der i al evighed vælger at leve et liv i benægtelse og ikke vil se realiteterne i øjnene. Det der er årsag til hele klimaforandringen er jo netop at “vi bare har ladet udviklingen ske” Som jeg læser det du skriver Rigo, erkender du at klimaændringen er en realitet, men at vi ikke skal handle nu og håbe på at fremtiden frembringer ny teknologi der kan redde os…. Hvorfor i alverden ikke handle nu, hvor vi har evnerne/muligheden herfor og redde, hvad reddes kan. Hidtil er ændringerne sket med en langt højere hastighed end forskerne for få år forudsagde og hvis du tager fejl (hvilket jeg er overbevist om), står verden med en katastrofe i fremtiden, hvis vi ikke handler. Mener bestemt ikke Jesper farede i flint, men man bliver da frustreret over at læse at der i 2009 stadig er folk der ikke vil se i øjnene at klimaændringen er en realitet og er menneskeskabt. JEG FATTER DET IKKE!! Heldigvis bliver der flere og flere “klimabevidste folk” også blandt politikere og der er efterhånden ved at være stemmer i at have en ordentlig miljøpolitik… Afslutningsvis vil jeg blot nævne, at elektrochock er CO2 neutral!!!!!
24. januar 2009 kl. 17:55 #8948
mstauningDeltager- Black Hole
Sådan Karsten – Der er jo noget med at hvis vi bare slukker for standby produkter og ikke bruger bil til de meget korte ture og lign. Så skulle vi kunne komme ned på det udslip vi have i 79′ ! Men skal vi vende bøtten, skal vi gøre mere – Meget Mere..
Og vi kan alle gøre noget, lige meget hvor lidt det er. Alt tæller!24. januar 2009 kl. 18:10 #8949
Kasten, vi er enige, for hvad er det egentlig der har bragt os i den situation vi står i nu?
Vi har for eksempel brændt det meste af det fossile brændstof som det har tage hundreder af millioner af år at danne ved naturlige processer, på bare et enkelt århundrede. Hvordan kan man i sin vildeste fantasi forestille sig at den slags ikke har nogen konsekvenser.I vestlig livsstil og økonomi er mantraet vækst. Det skal hele tiden gå hurtigere, der skal produceres mere, nye ting skal hurtigere erstatte de gamle, og vi skal hele tiden forbruge mere og mere. Det er det der har bragt os derhen hvor vi er nu, så det virker nok en lille smule uklogt at foreslå mere af samme slags som kuren på vores problemer.Det vi bliver nødt til at gøre er selvfølgelig at skrue ned for blusset, komme væk fra vækst mantraet, finde en ny slags økonomi og en ny måde at leve på og en bedre måde at behandle vores medmennesker på. Det er jo trods alt ikke nogen naturlov at det skal være hensynet til at maksimere aktieudbyttet, og til at putte penge i lommen på dem der i forvejen har mest der styrer det hele.Det ovenstående bliver sikkert hurtigt affejet som “the loony left” men tag lige og kast et blik på verden. Se hvor mange mennesker der lever og dør under kummerlige forhold mens vi drøner derudad, se hvordan naturen og dyrelivet har det og prøv at tænke over hvilke mekanismer der er årsg til det hele.24. januar 2009 kl. 19:20 #8953
rigoDeltager- Super Nova
Damn! i er svære til at forstå sammenhænget hihi
Det er tom snak igen (ja undskyld men i tænker slet ikke på konsekvenserne at “stoppe” med eks. forbruget. Så kommer de sku først til at lide de fattige. Bare her i finaskrisetiden, er der allerede ved at være godt skidt i de lande som er halv på røven i forvejen, ja selv dem i KINA. Men de 8% af kineser der ekstrem rige får i jo ikke til at dele. Og det er jo det jeg hele tiden siger det i tænker Jesper, Karsen, MS osv. det er ønsketænkning, og det reder i sku ikke verdens klimaproblem med, det hverken stopper eller vender udvikling, det er så underlige lidt. Om at tag cyklen en gang immlem eller sluk TVet er bare ikke nok 🙂
Come on! ser ikke mere is på polerne med jeres ovenstående anskuelse. Jeg siger ikke at jeres anskuelse er helt forkert. Men jeg ser det som at slå i en pude, det batter ikke en disse. Realisme, prøv at udtryk den.Vi har for eksempel brændt det meste af det fossile brændstof: NEJ, det er det som faktisk er probelemt der til mere end 100-150år endnu. I brasilen er der lige fundt endnu mere olie, og Russland (kuld/oile) samt Norge. Og der kommer sikkert også fler fund på Grøndland….24. januar 2009 kl. 19:31 #8954
Rigo jeg tror slet ikke du læser hvad vi skriver.
24. januar 2009 kl. 20:08 #8955
rigoDeltager- Super Nova
jo det er lige det jeg gør Jesper 🙂 skidt pyt, det er også for at drille lidt, men så kommer der jo også lide debat frem. Men vi skulle tag en aften life med lidt diskution 🙂
-
ForfatterIndlæg
- Emnet 'Meget lille usikkerhed om den globale opvarmning' er lukket for nye svar.