Meget lille usikkerhed om den globale opvarmning

Fora ASTRO-FORUM OFF TOPIC Meget lille usikkerhed om den globale opvarmning

• Dette emne har 60 svar og 10 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 1 måned siden af martin. This post has been viewed 1570 timeskruse. This post has been viewed 1570 times
Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 61 i alt)
  • Forfatter

rigo
    Deltager
      • Super Nova

Jesper wrote: Jeg tror heller ikke på gud og jeg mener nu heller ikke man kan sammenligene videnskabsfolk med præster LOL eller andre religiøse autoriteter. Forskellen er jo netop at det ikke er godt nok i videnskaben at noget står i biblen eller en anden religiøs bog, eller at en eller anden siger at “sådan er det”.

Det er helt rigtige. Men videnskabsfolk kan være kloge på nogen FAKTA, men livsanskuelse er de ikke udlært i, Langt fra.

jesper
      Deltager
        • Neutron star

Ja det er rigtigt at slavelignende tilstande i udviklingslande er det der giver os vores komfortable livsstil i overflod. Det er vores ansvar. Men det var nu Amerika jeg tænkte på. Tror du at “Chicken George” ville have troet på dig hvis du fortalte ham at i 2009 er der ingen slaver i Amerika og en sort præsident?

jesper
        Deltager
          • Neutron star

Fakta er hvad vi har brug for, for at forstå naturen, herunder klimaforandringer. Livsanskuelse er moral, etik osv. Det har videnskaben ikke noget at sige om. Det er op til os selv. Jesper2009-01-23 15:37:45

rigo
          Deltager
            • Super Nova

Nææ Jesper, det er en sjovt tanke, men igen det er disse livsanskuelse / overraskeler der altid dukker op, da naturen altid vinder og finder gode løsninger. Og sådan noget “politisk” noget som en sort præsident, end da måske muslim, er det jeg kalder naturen finder sin vej/løsning.

jesper
            Deltager
              • Neutron star

Naturen vil også vinde i klimaspørsmålet hvis vi ingenting gør. Spørsmålet er bare om det er en god løsnig at menneskeheden bliver sendt tilbage til stenalderen, eller uddør.

Ja hvad med en muslimsk statsminister i Danmark? Det ville da være noget. Stakkels Pia og co. siger jeg bare. De får da nervesammenbrud bare ved tanken.

Nå jeg skal på arbejde, tak for sludderen.

Jesper2009-01-23 15:45:54

karsten
                • Main Sequence

Hej Rigo!!

Selv om jeg tror du er uden for pædagogisk rækkevidde prøver jeg lige igenWink.

Det er jo netop ikke en praktisk måde at tænke på, når de resultater der kommer fra videnskaben klart viser at klimaforandringen er en realitet og at den forekommer med en hastighed man ikke har set tidligere og man VED den er menneskeskabt. Hvorfor overhovedet forske, hvis man blot vælger at feje alle veldokumenterede forskningsresultater af bordet og blot sige “Jaee, det kan godt være, meen jeg TROR ikke på det” Ja, det er rigtigt at danskere også for ikke så længe siden levede under slavelignende forhold (laaang tid siden), men grunden til at dette ikke længere er tilfældet er jo netop, at der var nogen der troede på og kæmpede for forandring. Havde disse mennesker dengang haft, samme indstilling som dig “ja, jeg tror ikke på det” havde der jo ikke været nogen ændring i levestandarten herhjemme. Det kaldes udvikling og kræver at man tager ny viden til sig og handler derefter… Wink

“Som du skriver der Jesper 🙂 ser det godt nok sort ud 🙂 Det tror jeg slet ikke på at det bliver. Om så det bliver +10c varmer på jorden i snit, og isen er helt væk på polerne, No problem!” Jeg nægter at tro på du mener det seriøst!!!!!

rigo
                Deltager
                  • Super Nova

Livsanskuelse skal man have ind i klimadebatten, for at finde HVAD kan betale sig…

Eks. er et stort forbrug som vi har nu i Vesten, helt nødvendig for at vi kan opfinde nye beder ting. I kan bare se at finanskrisen stopper mange ellers gode tiltag, og det er bare fordi forbruget dykker en smule. tingene hænger MEGET sammen… Vi bliver nød til at køre derudaf i mange år endnu. Dog kan vi starte med at spare på ting som ikke bruger for meget strøm/benzin m.m. men at gå helt i den anden grøft, så får vi problemer. Og de produkter hvor folk kan spare penge på dens forbrug, vælger de altid, det går sin gang, og den rigtig vej helt af sige selv…

http://www.rigorigo.dk2009-01-23 15:55:52

rigo
                  Deltager
                    • Super Nova

Karsten wrote: Hej Rigo!!

Selv om jeg tror du er uden for pædagogisk rækkevidde prøver jeg lige igenWink.

Det er jo netop ikke en praktisk måde at tænke på, når de resultater der kommer fra videnskaben klart viser at klimaforandringen er en realitet og at den forekommer med en hastighed man ikke har set tidligere og man VED den er menneskeskabt. Hvorfor overhovedet forske, hvis man blot vælger at feje alle veldokumenterede forskningsresultater af bordet og blot sige “Ja, det kan godt være, men jeg TROR ikke på det” Ja, det er rigtigt at danskere også for ikke så længe siden levede under slavelignende forhold (laaang tid siden), men grunden til at dette ikke længere er tilfældet er jo netop, at der var nogen der troede på og kæmpede for forandring. Havde disse mennesker dengang haft, samme indstilling som dig “ja, jeg tror ikke på det” havde der jo ikke været nogen ændring i levestandarten herhjemme. Det kaldes udvikling og kræver at man tager ny viden til sig og handler derefter… Wink

“Som du skriver der Jesper 🙂 ser det godt nok sort ud 🙂 Det tror jeg slet ikke på at det bliver. Om så det bliver +10c varmer på jorden i snit, og isen er helt væk på polerne, No problem!” Jeg nægter at tro på du mener det seriøst!!!!!

hehe, jo det mener jeg helt seriøs. At det ikke bliver noget kæmpe problem. Lokalt probelmer nogen steder, men beder for ander andre steder ja!. Det er alt for snæver synet de fleste ser på det.

http://www.rigorigo.dk2009-01-23 15:53:40

karsten
                      • Main Sequence

Uha Uha!!! Så er der vist kun elektrochock tilbage som en sidste udvej!!!!Confused

rigo
                      Deltager
                        • Super Nova

hehe Karsten. Jeg tror bare hvis der var flere der gad komme med lidt andet synspunkter end dem vi normalt bliver “hjernevasket” med så ville du kunne følge mig lidt Karsten. Men der meget få der gider, men mange har samme tanke som mig selv mere eller minder. Og nej det er ikke fordi man har aktier i olie eller noget 🙂 Entelige gad jeg sku helle ikke diske op med alt det crab, og slet ikke på skrift LOL Men det er kedlige dag på arbejde LOL http://www.rigorigo.dk2009-01-23 16:19:51

rigo
                        Deltager
                          • Super Nova

Se lige her fremtiden, Det er den fedste EL bil jeg har set, fedt brugbart design! JEG ER KØBER hvis det var mulige 🙂 Men ikke så meget for Co2en, men mere for støj miljø og partikler, og ren fremtid! Og de muligevis også bliver hurtiger og mere smidig at køre bil.

Chrysler kæmper også for livet efter skilsmissen fra Mercedes, men viste en række overbevisende konceptbiler, f.eks. denne el-drevne Chrysler 200C. Spørgsmålet er så, om selskabet lever længe nok til at få den på gaden. Foto: Scanpix/AFP

virkelighedens verden er det dog helt andre trækheste, kunderne stadig spænder for vognen. Fords store F-serie- pickuptruck (med 4,6 liters V8-motor i den mindste model) er således stadig det allermest sælgende køretøj i USA – for 27. år i træk…

Samtidig er salget af miljøbiler raslet ned de seneste måneder i takt med benzinpriserne. F.eks. er salget af hybridbilen Toyota Prius, der ellers har solgt som varmt brød i USA, faldet med 45 pct. i december. Og bilbosserne, der bandede de høje oliepriser langt væk for et halvt år siden, beder nu næsten direkte om højere benzinafgifter for at få økonomi i de mange miljøbilsprojekter.

Hos Chrysler spillede ledelsen i vanlig stil sin yndlingsrolle som klassens frække dreng. Sidste år præsenterede Chrysler en ny pickuptruck ved at drive en flok longhorn-kvæg gennem gaderne foran udstillingscenteret, men de manglede i år.

»Vi havde booket køerne, men tænkte at vi hellere måtte ringe til vores »cow Tsar« i Washington først,« lød det sarkastisk spøgende fra Chryslers vice president Jim Press.

http://www.rigorigo.dk2009-01-23 16:34:22

karsten
                            • Main Sequence

fed bil!!! Clap Den ønsker jeg mig til jul.. Ja Rigo. Der er mange med samme synspunkter som dig.. Bare ikke blandt klimaforskere. De har jo fået syn for sagen….Big%20smile

rigo
                            Deltager
                              • Super Nova

Mine synspunkter og klimaforskere synspunkter er nok de samme stor set, at der ER klimaforandringer (det tror jeg skam også, hvad de siger er rigtig), og at mensket hjælper til det. Men så stopper de helt samme synspunkter nok der. Eks. at hvor meget er mensket skyld i forandringen i procenter, og især hvad skal man gør ved problemet. Og hvad er global politisk og teknisk muligt overhovedet, altså et seriøs bud hvad der rent faktisk er mulige.

Ja fed bil ikk! er ved at købe en Audi 5, også fed design, mennnn det fucking krise, de vil sku ikke tag min bil til alm. menske penge, så må jeg forkaste sagen til at finder en privat køber. Men tænker at næste bil igen, kunne blive en EL bil

http://www.rigorigo.dk2009-01-23 16:58:37

karsten
                                • Main Sequence

Rigtig fed bil sådan en audi. Men hvorfor ikke springe ud i det med det samme og købe den gamle Ellert.. (den på 3 hjul).. Så kan du rigtig cruise på Bellevue…Big%20smile

martin.kruse
                                  • Main Sequence

Med fare for at få elektro-chock af Karsten og Jesper er jeg meget enig med Rigo i at medlemmer af den globale opvarmningsmenighed bare snakker. Det er med til at reducere troen på hurtig og nødvendig handling.

Tag DTU. Jeg er sikker på at 90% af alle professorer mm. tror på global opvarmning. Ikke desto mindre har deres tros styrke i mindst 10 iår kke været stor nok til at sikre den åbenbare fornuftige og økonomisk fordelagtige handling at udskifte punkterede termoruder.

Regering, folketing og klimaminister har ingen problemer med at vi har østeuropæiske tilstande på kontorer, hvor der intet krav er om indivudel opgørelse af forbrug, selv om man ved at den sikreste mest lavteknologsike løsning, er at vise folk, hvad de bruger.

Jeg kunne fortsætte længe i den stil, men når folk, der ikke kan sove om natten af frygt for klimaet ikke er potente nok til at få gang i simple ting, så tvivler jeg på sagen. Jeg tror snarere, der er tale om en raktion på areligiøsitet og det er et udtryk for en lutheransk holdning om behov for at føle sig syndig; alternativt en kalvinistisk tendens / efterklang fra 60’erne: Hvis veden gå under imorgen, kan vi lige så godt gøre, hvad der passer os imellemtiden.

Martin

snart årtier ikke kunnet udskifte
                                Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 61 i alt)
                                • Emnet 'Meget lille usikkerhed om den globale opvarmning' er lukket for nye svar.