Meade mySKY

Fora ASTRO-FORUM ER DU NYBEGYNDER? Meade mySKY

• Dette emne har 6 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 2 måneder siden af rolf. This post has been viewed 168 times
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter

digitalfotodk
      • Asteroid

Nogen der har erfaring med den. Jeg tænker på at bruge den til at styre en ETX70

tommyf
      Deltager
        • Neutron star

Kender ikke Meades, men Celestrons er ikke præcis nok til at guide scopet, i hvertfald ikke i hånden, men prøv, måske du har mere held med den end jeg har haft..

mortenb
        Deltager
          • Super Giant

Mon ikke det er tvivlsomt at dens bevægelsessensor kan registrere så små bevægelser i “roligt” tempo ? Kunne den bruges som guide tror jeg markedsføringen havde været massiv hvad DET angår !

tommyf
          Deltager
            • Neutron star

Man kan lave sin 3 star med håndkontrollen og derefter bruge Mysky som info og pointer som monteringen så følger, når man først har lavet en aligment burde det funke….

digitalfotodk
              • Asteroid

den ligner et stykke legetøj men som jeg forstår det så skal man først indstille teleskopet og med MySky finde en objekt så styre MySky et Meade teleskop via kabel.

Jeg er dog meget i tvilv da den er udgået i Amerika hvor der var mange reklamationer men har også set mange der syntes det er genial. (jeg sover lige på det og måske jeg bestiller en i morgen så kan jeg vende tilbage med erfaring) har ikke læst/hørt om nogen der har prøvet den i Danmark

digitalfotodk
                • Asteroid

venter lige. Tror den kommer i julegave

rolf
                  • Planet

Jeg kjøpte en MYSky for 2 år siden, kansje det var min som var spesielt dårlig, men skjermen hadde så lav lysstyrke og dårlig oppløsning, at det var nesten umulig å se noe på den.

Leketøyet fungerte, GPS ok, og oppkobling mot Meade Lx200 fungerte.

Jeg la inn en noe “bad review” på forumet Cloudy Nights, og fikk først nesten hele USA mot meg fordi jeg kritiserte et amerikansk produkt, men etterhvert snudde vinden, og det kom frem at de forskjellige leverandørene fikk nesten like mange MySky i retur, som antallet de solgte! Kansje apparatet har fått bedre skjerm siden da, jeg vet ikke, men min ligger nedpakket og ubrukelig. Men jeg savner den ikkeSmile

Mvh Rolf

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
                • Emnet 'Meade mySKY' er lukket for nye svar.