Meade Focal reducer

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TELESKOPER OG MONTERINGER Meade Focal reducer

• Dette emne har 25 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 1 måned siden af mstauning. This post has been viewed 592 times
Viser 11 indlæg - 16 til 26 (af 26 i alt)
  • Forfatter

mejer
    Deltager
      • Super Nova

Hey MS, du havde S.. ret endnu en gang. Har fået det hele skilt ad, og så er der lige pludselig 2″ ud af tubus, sender lige et billede.

Mejer

mejer
      Deltager
        • Super Nova

Her er lige et billede af opstillingen.
        Hvis man så sætter focusen i midten, og trækker kameraet ud, så chippen er ca. 120mm fra reducer, så burde den kunne justeres ind, og finjusteres med motor fokussen.

Mejer

mstauning
        Deltager
          • Black Hole

Ser helt rigtigt ud, ellers skal du have en dims liggende der er passer ind i kamera enden på fokuseren og har groft gevind i den anden. Derpå vil reduseren så passe.

T-Gevind er hvad der sidder hvis du skruer næsen af en StarShoot, eller det er sidder på en adaptor til et DSLR. De er T-gevind, ved ikke lige hvor mange mm det er.

mejer
          Deltager
            • Super Nova

Jo sådan en har jeg, men var vi ikke enige om, at reduceren skulle ind bag i tubus og ikke bag motor focus.

Mejer

Mejer2009-01-31 10:04:52

mstauning
            Deltager
              • Black Hole

Joda, men hvis nu jeg husker helt i skoven og den skal være tættere på! Så er det måden at sætte den sammen på, men så skal du have en adaptor fra SCT til 1,25″ eller en normal 8″ visual back.

ove
                • Main Sequence

Det skulle nok kunne virke med den sammensætning. Afstanden mellem reducer og chip må ikke komme over 80mm.

mstauning
                Deltager
                  • Black Hole

Se jeg vidste der var noget med det, så var det min 0,6 x jeg havde monteret sådan.

mejer
                  Deltager
                    • Super Nova

OK, jeg tror jeg vil tage fri en dag, og eksperimentere lidt med tingene.

Mejer

mstauning
                    Deltager
                      • Black Hole

Endelig en dag med stjerneklart 😉 Så ikke noget med fri det næste lange stykke tid 🙁

mejer
                      Deltager
                        • Super Nova

Det er fuldstændigt overskyet her. GeekDisapprove

Mejer

mstauning
                        Deltager
                          • Black Hole

Her viser det sig at fra kl lidt i 2 til lidt i 4 inat var der klart…

Viser 11 indlæg - 16 til 26 (af 26 i alt)
                        • Emnet 'Meade Focal reducer' er lukket for nye svar.