Meade DSI III PRO

Fora ASTRO-FORUM TEKNIK – TILBEHØR Meade DSI III PRO

• Dette emne har 4 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 5 måneder siden af henrik. This post has been viewed 634 times
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter

morten.brix
    Deltager
      • Super Giant

Hvordan kan det være at der er ingen, som bruger Meade DSI III PRO. Det har jo også sony 285 sensor. Det er ikke kølet men Meade syntes at have løst problemet.

motomandk
        • Main Sequence

Der er da også danske brugere: http://www.2astro.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=3697
        Og jeg ved at der er solgt flere af dem.

Mine erfaringer med køling og ICX285AL chippen er, at de skal ned under -15gr. før de er HELT støjfri.

/Henrik (Q)

tommyf
        Deltager
          • Neutron star

Tror ski også DSI3 er ok, de billeder jeg har set virker helt fint,,, DSI 1 og 2 var jo heller ikke
          helt tosset kan jeg huske…

per.skydt
            • Asteroid

Hej Morten

Jeg bruger DSI III pro engang imellem, men det er mest som guide kanmera for tiden..Smile Jeg foretrækker stadigvæk mit canon 20DA kamera, som jeg efterhånden har fundet ud af udnytte mere eller mindre optimalt… der skulle kun små 2-3 år til får det sketeWink. DSI III pro’en er udmærket som kamera der skal bare en smule tålmodighed til før man har formået at udnytte det optimalt. øvelse gør mester.

Hilsen Per

henrik
            Deltager
              • Nova

Hej Morten

Det er nok den manglende køling der gør at der ikke er så mange der bruger den, for som Motoman skriver, skal de fleste CCD’

er jo helst køles for at performe ordentligt.

Da DSI-I kom ud var det jo næsten en revolution – i alt fald en prisrevolution. Da DSI-II kom frem, var der jo flere andre kameraer som havde køling i samme pixel/prisleje

DSI-III har gode specifikationer, men er alt for dyrt, når et kølet 4mp klasseI koster 1½x så meget

Så de har vist ikke været hurtige nok ude denne gang, men mon ikke de kommer bedre med i næste ombæring?

Mvh Henrik

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
            • Emnet 'Meade DSI III PRO' er lukket for nye svar.