Ja, jeg ved ikke om man kan kalde det first light, men det var den første aften hvor jeg fik noget ud af det.
Det var Torsdag D. 4/3-10. Jeg tror det var anden aften jeg havde mit nye udstyr ude. Det var fuldstændigt klart og lovede godt.
Jeg havde første gang problemer med at aligne, så jeg var lidt skeptisk. Men efter den første align, hvor den ikke fandt noget på goto måtte jeg ind i min nye astronomi bog (Aschehougs bog om astronomi) og vælge mig nogle align stjerner.
Jeg fandt nogle stykker og var ude og prøve igen. Vil lige sige at det måske var mig der var lidt dum. De andre gange havde jeg ikke sat rødpunkts søgeren på, men det havde jeg her og det gør en verden til forskel. Jeg har ikke misset en eneste align efter jeg er begyndt at bruge den. Så de gange det ikke har virket, er jeg næsten sikker på jeg har ramt en eller flere forkerte align stjerner.
Men i torsdags kørte det bare, der var ikke et øje tørt.Jeg prøvede at aligne 3 gange den aften og det virkede bare rigtigt godt hver gang. Den ene gang var jeg inde og få varmen i halvanden time og da jeg kom ud stod mars stadig i øjet.(dog lige en hurtig justering med håndkontrollen).
Jeg vil lige i den forbindelse sige tak til alle der så tålmodigt gang på gang har forklaret mig hvordan man stiller op og aligner
Så jeg har set på saturn , mars og månen. JEg har også leget med kamera, hvor jeg har nogle spørgsmål, men skulle jeg stille dem under et andet emne.
Men alfa omega, nu ser det ud til at køre og det er bare for fedt. Jeg er bare så glad for at jeg købte en eq6 i stedet for en lightbrigde eller noget.