mars

• Dette emne har 5 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 2 måneder siden af Finn. This post has been viewed 91 times
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter

morten
    Deltager
      • Super Nova

Nu er det jo snart mars opposition. Jeg har forsøgt mig med to teknikker. RBG billede med et DBK21 og kombination med mono DMK21 og de tre kanaler fra DBK 21 til et LRBG. Seeingen var ikke god, men det er vist ikke den eneste årsag til at billedet ikke er så godt som jeg kunne ønske. Man kan se iskappen, men ikke andre detaljer.

Jeg synes planetfoto og registax er svært, og har stor respekt for de af jer der mestrer denne kunst.

hoest
      Deltager
        • Nova

Morten det er faktisk rigtig godt det du der har Mars er sværThumbs%20Up

morten
        Deltager
          • Super Nova

Tak Høst.

Las os håbe at der bliver klart og rimelig seeing på en dag hvor det bliver muligt at observere inden mars igen forsvinder….

Jeg havde forbandet mange tekniske problemer igår, siden sept har jeg ikke kunnet få helt runde stjerner…

tommyf
          Deltager
            • Neutron star

Ellers fine Mars, tror også Registrax kræver megen øvelse…

mogens
            Deltager
              • Super Nova

Hej Morten

Fin Mars.-Vi må håbe på en enkelt klar nat med god seeing, men det bliver vist ikke lige med det sammeCool

Finn
              Deltager
                • Neutron star

Kan nu ikke rigtig lade være MortenBig%20smile Det køre ret fint her på FynClap

Har nu aligevel været ude at skifte min Usb hub., SÅ NU KØRE DET

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
              • Emnet 'mars' er lukket for nye svar.