Marathon på Brorfelde

Fora ASTRO-FORUM ASTROTRÆF OG KLUBSNAK Marathon på Brorfelde

• Dette emne har 8 svar og 6 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 2 måneder siden af camilla. This post has been viewed 444 times
Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter

andreas
      • Super Giant

Jeg har set at der er et større arangement på Brorfelde observatoriet i weekenden, og overvejer at tage med men vil høre om der er andre der har erfaringer fra tidligere arrangementer derude. Hvad kan jeg forvente? Er der andre “herinde” der bliver lukket ud i weekenden, og skal der ud?

mstauning
      Deltager
        • Black Hole

Sorry Julefrokost og arbejde kalder så jeg kan desværre ikke lukkes ud, samt feberen.. 🙁

henrik
        Deltager
          • Nova

Hej Andreas

Ueh jeg er svært fristet hvis vejret er til det.

Hvad er det for et arrangement; hvem holder det?

x72
            • Asteroid

Det plejer at være rigtig spændende — men også langt — så man kan også vælge foredrag og så nøjes med at komme til dem.

Torben

andreas
              • Super Giant

Tak for tilbagemeldingerne.

Jeg tror jeg kan komme af med konen og børnene, og så tage afsted. Så må jeg se hvordan det er og hvor meget jeg orker. Det lyder i hvertfald spændende.

soeren
                • Main Sequence

Ja jeg er jo stillet skakmat… prøver stadig at finde en løsning…

men det ser ikke godt ud.

mvh Søren

camilla
                Deltager
                  • Giant

Jeg har været derude i en del år. Endda som foredragsholder et af de første år, hvor det var et 24- timers marathon. Jeg havde tjansen med at holde foredrag fra kl. 04-06 Embarrassed

Sidste år var jeg ude for at høre Holger Bech Nielsen. Der var stuvende fuldt, for der er ikke så meget plads oppe i foredragssalen, og der er mange mennesker. Måske er der færre i år, fordi det er en lang dag, og formentligt kan få holde ud at være med hele dagen. Men sørg for at være der tidligt, hvis der er nogle foredrag du særligt gerne vil høre.

Jeg havde oprindeligt tænkt mig at tage ud og spise frokost og høre Helge Kragh – de andre har jeg hørt indenfor kort tid i Astronomisk Forening for Køge Bugt, som jeg er medlem af. Det plejer at være hyggeligt, og der er altid nogle fra de andre astronomiforeninger som man kender. Men i år er der lagt et planlægningsmøde vedr. et fælles dansk svensk astrotræf i sidste weekend i august, netop denne lørdag, og det skal jeg deltage i som formand for AFKB.

Så i år må I hygge Jer på Brorfelde uden mig.

andreas
                    • Super Giant

Nå jeg kan da lige hurtigt skrive en kommentar om arrangementet.

Jeg var der nemlig fra kl. 12.00 middag, til 23.30. Det var et super godt arrangement, med en masse spændende foredrag, og udemærket mad 😉 Jeg kom helt sikkert 200% mere i jule-humør.

Og hvis det bliver holdt igen næste år, så skal konen og børnene til svigermor igenApprove

camilla
                    Deltager
                      • Giant

Det foregår som regel hver år, men hvert andet år er det et “kort” marathon med kun to foredrag. Mon ikke at de laver det igen i “astronomiens år”?

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
                    • Emnet 'Marathon på Brorfelde' er lukket for nye svar.