Jeg har været derude i en del år. Endda som foredragsholder et af de første år, hvor det var et 24- timers marathon. Jeg havde tjansen med at holde foredrag fra kl. 04-06 ![Embarrassed](http://www.astro-forum.dk/smileys/smiley9.gif)
Sidste år var jeg ude for at høre Holger Bech Nielsen. Der var stuvende fuldt, for der er ikke så meget plads oppe i foredragssalen, og der er mange mennesker. Måske er der færre i år, fordi det er en lang dag, og formentligt kan få holde ud at være med hele dagen. Men sørg for at være der tidligt, hvis der er nogle foredrag du særligt gerne vil høre.
Jeg havde oprindeligt tænkt mig at tage ud og spise frokost og høre Helge Kragh – de andre har jeg hørt indenfor kort tid i Astronomisk Forening for Køge Bugt, som jeg er medlem af. Det plejer at være hyggeligt, og der er altid nogle fra de andre astronomiforeninger som man kender. Men i år er der lagt et planlægningsmøde vedr. et fælles dansk svensk astrotræf i sidste weekend i august, netop denne lørdag, og det skal jeg deltage i som formand for AFKB.
Så i år må I hygge Jer på Brorfelde uden mig.