Månen+diverse

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER Månen+diverse

• Dette emne har 10 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 5 måneder siden af hoest. This post has been viewed 128 times
Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter

hoest
    Deltager
      • Nova

Hej alle sammen
      Selv om vejret ikke var det bedste i går “højtliggende tynde skyer” lykkedes det mig at prøve min nye TV powermate .Den virker ret godt må man sige.Billedet er et sinkelshot på 1/50 sec ved iso100 4000mm på Takahashi 130TOA +Canon 50D

Den næste er en ny udgave af M31 der nok er mishandlet en del for at blive til noget fordi mine flats var alt for lange 10sec i stedet for 1sec ,opdagede det for sent . men se den alligevel Guidningen var lige i skabet sammen med focus.
      Taget med Tak. Toa130 680mm brændvide Cam.OSSPRO 6,1mp guidet med WO72 og OSSagsammen med PHD samlet tid 175min.Jeg har fjernet den grimme udgave og erstattet den med en mere “naturlig” udgave af den samme

Høst2009-10-04 16:37:00

Finn
      Deltager
        • Neutron star

Ja Høst, månen bliver man aldrig træt af, var selv ude for at se om jeg kunne stå oprejst, det blæste en hel pelekan herovre, og kunne se at det stort set blæste over hele landet, så du må da havde haft barduner og pløkker på den montering og kikkert, har selv en 2 * povermate og er rigtig glad for den, det giver lige det sidste til at komme lidt nærmere månen, du skulle en dag prøve at låne min 4* povermate, den er ret sjov men lidt besværlig at arbejde med, svært at focusere med så stor forstørelse.

hoest
        Deltager
          • Nova

Hej Finn
          Det er egentlig ikke så svært at focusere med livewiev det kræver dog ro + helt klar himmel og det var ikke helt opfyldt.
          Den sidste udgave af M31 var grim og farveløs så den er fjernet

Høst2009-10-04 16:41:10

Anonym
            • Super Nova

Hej.

Din måne er rigtig flot Høst, og jeg er også imponeret over din Andromeda. Du har fået det hele pænt med, hvilket jeg synes er svært med de store chips. Det med at fokusere – man kan altid fokusere på Albireo uanset om himmel og hav står i et! Det er bare at fokusere indtil farverne forsvinder på både den røde og blå stjerne. Med en så fint korrigeret kikkert, kan man i live view nemlig kun se farverne når den er lidt ude af fokus. Sådan oplever jeg det ihvertfald!

Det er rigtig at månen bliver man aldrig træt af, og blæser det meget, må man jo bare lege lidt mere med kreaviteten bagefter, som jeg har gjort her. Taget med Qcam5 gennem min TOA. Monobilledet er konverteret til farver i en kontrastfremmende rødbrun farve!

Mvh. Johannes

hoest
            Deltager
              • Nova

Hej Johannes
              Tak for kritikken
              Det er osse noget jeg har oplevet det med at farverne “forsvinder” ved focus
              Det er en meget fancy måne du der har lavet den er flotThumbs%20Up jeg vil osse prøve med min hvis det er i orden med dig.

tommyf
              Deltager
                • Neutron star

Det er alle fine fotos, har aldrig selv fået ramt M31 så godt, har dataer, der er gode men har ikke lige kunne finde formlen, det skal nok komme.

max
                  • Nova

Den M31 især, er blevet superflot HøstThumbs%20Up

VH. Max

hoest
                  Deltager
                    • Nova

Tak skal du ha Max
                    Der er godt nok osse lagt mange timer i den, jeg er jo ret grøn mht. billedbehandling så alt bliver prøvet både forlæns og baglæns for at finde den rette måde,og det tar tid

michael.bertelsen
                    Deltager
                      • Nova

Wau! Høst – det er bare en p…. flot M31Thumbs%20Up lækkert billede, gode detaljer og fin fin kerne.

Jeg tror også lige jeg napper den i aften – det virker dejligt stille udenforWackoNuke

Mvh

Michael

hoest
                      Deltager
                        • Nova

Tak skal du ha Michael
                        Pøjpøj med vejret håber det holder

hoest
                        Deltager
                          • Nova

Hej Johannes
                          Jeg har gået mine gemmer igennem og fandt nogle Dslr fotos af Copernicus som jeg tog i april har leget lidt med farverne for at øge kontrasten, det virker.
                          De er taget med 5000mm brændvide på Takahashi 130 og Canon 50D

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
                        • Emnet 'Månen+diverse' er lukket for nye svar.