› Fora › ASTRO-FORUM › ASTROFOTOS OG -TEGNINGER › Månen+diverse
- Dette emne har 10 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 5 måneder siden af hoest. This post has been viewed 128 times
-
ForfatterIndlæg
-
3. oktober 2009 kl. 23:04 #23277
hoestDeltager- Nova
Hej alle sammen
Selv om vejret ikke var det bedste i går “højtliggende tynde skyer” lykkedes det mig at prøve min nye TV powermate .Den virker ret godt må man sige.Billedet er et sinkelshot på 1/50 sec ved iso100 4000mm på Takahashi 130TOA +Canon 50DDen næste er en ny udgave af M31 der nok er mishandlet en del for at blive til noget fordi mine flats var alt for lange 10sec i stedet for 1sec ,opdagede det for sent . men se den alligevel Guidningen var lige i skabet sammen med focus.
Taget med Tak. Toa130 680mm brændvide Cam.OSSPRO 6,1mp guidet med WO72 og OSSagsammen med PHD samlet tid 175min.Jeg har fjernet den grimme udgave og erstattet den med en mere “naturlig” udgave af den sammeHøst 2009-10-04 16:37:00 4. oktober 2009 kl. 09:22 #23297
FinnDeltager- Neutron star
Ja Høst, månen bliver man aldrig træt af, var selv ude for at se om jeg kunne stå oprejst, det blæste en hel pelekan herovre, og kunne se at det stort set blæste over hele landet, så du må da havde haft barduner og pløkker på den montering og kikkert, har selv en 2 * povermate og er rigtig glad for den, det giver lige det sidste til at komme lidt nærmere månen, du skulle en dag prøve at låne min 4* povermate, den er ret sjov men lidt besværlig at arbejde med, svært at focusere med så stor forstørelse.
4. oktober 2009 kl. 11:20 #23308
hoestDeltager- Nova
Hej Finn
Det er egentlig ikke så svært at focusere med livewiev det kræver dog ro + helt klar himmel og det var ikke helt opfyldt.
Den sidste udgave af M31 var grim og farveløs så den er fjernetHøst 2009-10-04 16:41:10 4. oktober 2009 kl. 17:03 #23356
Anonym- Super Nova
Hej.
Din måne er rigtig flot Høst, og jeg er også imponeret over din Andromeda. Du har fået det hele pænt med, hvilket jeg synes er svært med de store chips. Det med at fokusere – man kan altid fokusere på Albireo uanset om himmel og hav står i et! Det er bare at fokusere indtil farverne forsvinder på både den røde og blå stjerne. Med en så fint korrigeret kikkert, kan man i live view nemlig kun se farverne når den er lidt ude af fokus. Sådan oplever jeg det ihvertfald!Det er rigtig at månen bliver man aldrig træt af, og blæser det meget, må man jo bare lege lidt mere med kreaviteten bagefter, som jeg har gjort her. Taget med Qcam5 gennem min TOA. Monobilledet er konverteret til farver i en kontrastfremmende rødbrun farve!Mvh. Johannes4. oktober 2009 kl. 17:47 #23360
hoestDeltager- Nova
Hej Johannes
Tak for kritikken
Det er osse noget jeg har oplevet det med at farverne “forsvinder” ved focus
Det er en meget fancy måne du der har lavet den er flotjeg vil osse prøve med min hvis det er i orden med dig.
4. oktober 2009 kl. 18:35 #23364
tommyfDeltager- Neutron star
Det er alle fine fotos, har aldrig selv fået ramt M31 så godt, har dataer, der er gode men har ikke lige kunne finde formlen, det skal nok komme.
4. oktober 2009 kl. 20:30 #23369
max- Nova
Den M31 især, er blevet superflot HøstVH. Max4. oktober 2009 kl. 20:42 #23370
hoestDeltager- Nova
Tak skal du ha Max
Der er godt nok osse lagt mange timer i den, jeg er jo ret grøn mht. billedbehandling så alt bliver prøvet både forlæns og baglæns for at finde den rette måde,og det tar tid4. oktober 2009 kl. 21:25 #23371
michael.bertelsenDeltager- Nova
Wau! Høst – det er bare en p…. flot M31
lækkert billede, gode detaljer og fin fin kerne.
Jeg tror også lige jeg napper den i aften – det virker dejligt stille udenforMvhMichael4. oktober 2009 kl. 21:51 #23375
hoestDeltager- Nova
Tak skal du ha Michael
Pøjpøj med vejret håber det holder7. oktober 2009 kl. 00:01 #23676
hoestDeltager- Nova
Hej Johannes
Jeg har gået mine gemmer igennem og fandt nogle Dslr fotos af Copernicus som jeg tog i april har leget lidt med farverne for at øge kontrasten, det virker.
De er taget med 5000mm brændvide på Takahashi 130 og Canon 50D -
ForfatterIndlæg
- Emnet 'Månen+diverse' er lukket for nye svar.