Magnetiske sten

Fora SEKTIONER I ASTRONOMISK SELSKAB Meteorsektionen Magnetiske sten

• Dette emne har 3 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 7 år, 5 måneder siden af jesperg. This post has been viewed 653 times
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter

josva1
      • Asteroid

Hej jeg har været lidt energi belastet den senere tid.

Jeg spørger er de sten der kommer ovenfra meteoritter.

De er ikke så gamle de nedslag der er hos mig jeg ser store rødder rykket over der var ved en sten sådan en flad ligesom tallerken da jeg kom længere ned var der en med en stump reb, det var blå reb smeltet, jeg har et stort hul hvor jeg kan se dem fra siden, de ligger så tæt ikke smeltet ind i hinanden men har form af den måde de ligger på, det er virkelig ligesom klumper af metal i forskellige former, der er ens med et andet sted formerne altså rund flad osv.

De er meget magnetisk de fleste af dem, nogle er mindre men næsten alle er magnetiske, jeg synes jeg kan se at det sidste der kommer ned er meget små sorte magnetiske sten, som vi har i vores store grusplads her går vi en tur med en magnet i snor, ca 15 min har vi fyldt en reje spand, jeg kan kun sige det er vild, jeg har mange steder hvor de er men ikke har gravet endnu, jeg har skåret enden af 10-15 stykker de er alle metal, der er nogle jeg sliber så kommer der lige som om små huller rundt i hele fladen, det er som om det er blødere metal, sliber jeg så videre er den næsten helt blank hvor man kan fornemme det bløde, sliber jeg videre er det som om det bløde ligesom bliver rykket af, jeg læste om afsyring, saltsyre tror jeg er for stærk, apropos det kan vi måske få en opskrift på hvordan det skal gøres, tak.

Jeg kan ikke huske om jeg fortalte at jeg er healer, det kan godt være det lyder total skørt med det er sandhed, sandhed er det eneste jeg kender, nå men når jeg går rundt kan jeg mærke i mine hænder hvor der er stærk magnetisme .

Jeg håber af hele mit hjerte i kan hjælpe mig, når jeg læser det er meget sjældent man finder magnetiske sten i Danmark, og så går jeg lige ud og graver en ti magnetiske sten op.

Hvis nu Jesper kan jeg booke dig til et besøg hos mig hvor du kunne fotograferer for mig, på min regning selvfølgelig, jeg bor ca 80 km fra Silkeborg, håber vi kunne få det i stand . Tak

Jeg prøver lige med nogle billeder også.

Tusinde tak for at i gider hjælpe,

PS. Har lige fået at vide jeg skal skilles, efter de nuværende omstændigheder må vi sælge gården, øv øv, det er sådan med kærlighed det kan ikke betales med penge, nej det skal betales med sorg og i mit tilfælde tårer.

Kærlig hilsen Morten[

jakob1234
      Deltager
        • Nova

Øøøøøhhh?

astrojensen
        Deltager
          • Neutron star

Det er slagger fra et jernstøberi. Det var ikke ualmindeligt som opfyldning. I gamle dage var der i hundredevis af små jernstøberier i Danmark.

Thomas, Bornholm

jesperg
          Deltager
            • Super Nova

Trist at du skal skilles fra konen og gården.

Din beskrivelse taler på ingen måde for at du har fundet meteoritter, Thomas har formodentlig ret. Alene de mange små huller der dukker frem fortæller at det ikke er meteoritter – desværre.

Jesper G.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
          • Emnet 'Magnetiske sten' er lukket for nye svar.