Maglesø onsdag aften

Fora ASTRO-FORUM ASTROTRÆF OG KLUBSNAK Maglesø onsdag aften

• Dette emne har 21 svar og 6 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 5 måneder siden af tommyf. This post has been viewed 2008 times
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 22 i alt)
  • Forfatter

wieben
    Deltager
      • Nova

Vejrudsigten for onsdag aften/nat ser fabelagtig ud Big%20smile

Meteoblue udsigten for Maglesø området siger nul skyer og seeing index 5/5.

Jeg triller til parkeringspladsen ved Maglesø og stiller op i tusmørket.

Glæder mig til at få skudt lidt fotos.

Det kunne være hyggeligt med lidt selskab hvis andre dukker op. Tommy, MS, andre?

Mvh

Heine

Lars Malmgren
      Deltager
        • Super Nova

Jeg er desværre hårdt presset med arbejde, så jeg må melde pas Dead
        Men jeg må en eller anden gang ned og se det sted, jeg hører jo meget godt om det…

mstauning
        Deltager
          • Black Hole

Onsdag siger du… Der vil det være helt mørkt fra kl 21:13 til 00:05 !
          Perfekt, ser om det ikke kan lade sig gøre at komme.

wieben
          Deltager
            • Nova

Hej Lars, kik bare forbi en anden gang.

Michael. Cool hvis du kikker forbi. Det er faktisk helt mørkt ind til kl. 1:37….det er jo blevet torsdag når månen står op. 00:05 gælder for i aften…eller rettere sagt meget tidligt onsdag Wink

mstauning
            Deltager
              • Black Hole

Ifølge SkyTools2 står månen op kl 1:05 ved maglesø… Men den kan jo tage fejl.

wieben
              Deltager
                • Nova

Okai. Jeg brugte http://www.nakskov-gym.dk/almadk/ ved ikke hvor præcis den er.

mstauning
                Deltager
                  • Black Hole

Kender den ikke lige, men klikker jeg der hvor Maglesø liggerså siger den 00:04. Så lige så præsis som du kan klikke… Mon ikke vi skal antage at Skytools med indtastede kordinater, er helt lige så god som den side… Fin side, men vil man have det helt præsist er det at klikke på et sted i DK jo ikke nok… SkyTools man fortælle mig hvornår månen kommer over tagryggen på huset 😉

wieben
                  Deltager
                    • Nova

LOL, nu er der gået nørderi i den. Jeg checkede lige i Starry Night Pro.
                    Den er god nok med 00:04, men det er hvis man tager ud i aften (tirsdag).

I morgen onsdag står månen op 1:40 (tidligt torsdag morgen). Det er jo lidt tricky når man kun ser på datoen. Månens opgang onsdag er jo tidligt 00:04, altså når onsdagen er 4 minutter gammel Wink ……så vi har lige halvanden time ekstra inden månen stopper festen.

Vi ses derude.

Mvh

Heine

tommyf
                    Deltager
                      • Neutron star

Er super træt grundet flytningen af vores arbejdpladsDead, men hvis jeg kan holde

øjenene åbne kommer jeg forbi, men kører inden 23:30, skal jo tidligt op….

Men det er altså ikke sikkert at jeg orker i aften.

mstauning
                      Deltager
                        • Black Hole

Fandt også lige ud af at det var min fejl.. Sorry.

wieben
                        Deltager
                          • Nova

Jeg forventer at være på parkeringspladsen ved 20:30, måske lidt før.

MS. hvis du har en laserkolimator, tager du den så med?

Tommy, så har du trods alt mere end 2 timer med fuldmørke. Det er jo ok til mindst 1 ok billede.

Mvh

Heine

mstauning
                          Deltager
                            • Black Hole

Jeps will do. Og Tommy bare du kommer et par timer, det kunne jo være ganske hyggeligt.MStauning2008-09-24 11:40:03

tommyf
                            Deltager
                              • Neutron star

Nu er den bakset ned i ‘øsen’,,,, var lige en smut i HN for at købe et powerpack ekstra
                              selvfølgelig havde de lukket grundet flytning af butikkenConfused

Så jeg skal nok ‘låne’ et batteri af dig MS , tror ikke PC kan leve længe nok til aftenen…
                              TommyF2008-09-24 17:23:22

mstauning
                              Deltager
                                • Black Hole

Jeg må også takke af, vi er på vej til hospitalet. Min Mormor kan ikke mere, så vi vil jo gerne nå at sige farvel. Så jeg dukker altså ikke op.

rigo
                                Deltager
                                  • Super Nova

Lyder ikke sjovt MS. sådan går det Disapprove

Min Mormor er 94, og nu er hun helle ikke her længe endnu Disapprove skal være heldig en jul mere i sommerhuset. Men man skal jo tænke på de har haft et langt liv, det er sku ikke alle der når det…. Ville ønske at min morfar var her endnu, han ville sku kunne lide det her astro ting og sager, men det er over 18år siden nu

http://www.rigorigo.dk2008-09-25 15:40:09

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 22 i alt)
                                • Emnet 'Maglesø onsdag aften' er lukket for nye svar.