Maglesø fredag?

Fora ASTRO-FORUM OFF TOPIC Maglesø fredag?

• Dette emne har 4 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 4 måneder siden af tommyf. This post has been viewed 979 times
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter

wieben
    Deltager
      • Nova

Hej venner,

Endelig ser det ud til at vi får noget klart vejr igen.

Iflg. Meteoblue ser fredag, søndag og mandag aften godt ud. Meget kan jo ændres, men mon ikke der er gode chancer fredag.

Jeg gælder mig til at få samlet lidt fotoner igen, efter hvad ser føles som uendelig lang tid med overskyet himmel.

Jeg satser på at trille til Maglesø ved parkeringspladsen fredag aften.

Det kunne være hyggeligt med selskab. Tommy, MS og andre?

Mvh

Heine

Wieben2008-10-30 18:28:55

jens
      Deltager
        • Giant

Der er en lille mulighed Heine, men jeg kan ikke love det.

tommyf
        Deltager
          • Neutron star

Har desværre ikke fået min 2″ til T2 adapter endnu, så jeg kan ikke lave foto Heine.

wieben
          Deltager
            • Nova

Hej Jens og Tommy,

Jens, det kunne være hyggeligt. Jeg satser på at være på pladsen ved 21-tiden eller tidligere hvis jeg kan nå det.

Tommy, surt at du mangler din adaptor. Nu ved jeg ikke lige hvordan din adaptor ser ud. Men jeg har da en adaptor der passer til skywatcher liggende. Det er en af dem med skrå svalehale der ender i et gevind der passer på T2. Hvis den passer på dit system kan du da låne den i aften.

Jeg gælder mig til at suge nogle fotoner. Det ser ud til at blive den første nat med klart vejr og rigtig frost. Bliver spændende at se om der komme godt hul igennem.

Jeg tror jeg vil satse på noget M45 og NGC891. Hvis alt går efter planen skulle det gerne blive et par timer til hvert objekt.

Mvh

Heine

tommyf
            Deltager
              • Neutron star

Desværre Heine, det er denne model jeg skal bruge er en 2″ fra baader fokuseren som ender i en T2 i mit filterhjul.

Jeg kunne jo sætte 2″ > 1.25 i fokuseren OG T2 >1.25 i filterhjulet, så passer det, men så
              ryger den ‘fasthed’ jeg gerne ville opnå med den ‘rigtige’ adapter.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
            • Emnet 'Maglesø fredag?' er lukket for nye svar.