› Fora › ASTRO-FORUM › ASTROFOTOS OG -TEGNINGER › Mælkevejen
- Dette emne har 15 svar og 6 stemmer, og blev senest opdateret for 6 år, 1 måned siden af Finn. This post has been viewed 727 times
-
ForfatterIndlæg
-
14. december 2017 kl. 20:39 #314898
FinnDeltager- Neutron star
Skulle lige prøve det nye forum 🙂
mvh Finn
14. december 2017 kl. 21:47 #314899
erikguDeltager- Nova
Flott felt Finn, er det mulig å se det vha. en link til en annen lagret versjon?
Erik G
Erik G
14. december 2017 kl. 23:14 #314905
munkholmDeltager- Neutron star
Ja Finn flot billede. Er den beskåret? Som Erik siger, vi vil se en STOR udgave
Takahashi FSQ-85ED APO GSO RC 10" SBig 8300M SW NEQ6 pro
14. december 2017 kl. 23:19 #314907
tommyfDeltager- Neutron star
Nicer, på hvilken mount?,,, min plan er også et mælkevejs billede snart, skal lige have skaffet et dslr først og uden en EQ mount 🙂
16. december 2017 kl. 15:33 #314954
Hej
erikgu : Jeg vil se og prøve på det men syntes det er noget bøvlet med al den frem og tilbage, det ville jo havde været lidt nemmere hvis dette nye forum gav mulighed for nettop højopløslige billeder.
Munkholm : Jo det er ganske lidt beskåret da det er taget med et Canon Mark5II med en fulframe chip, men egentlig bare en prøve hvordan ens billeder ser ud på dette nye forum.
tommyf : Mount er en lille dejlig sag http://www.astro-optics.dk/skywatcher-star-adventurer-mini-wifi.htm meget nem at havde med at gøre og fylder ikke så meget i kufferten.
mvh Finn
23. december 2017 kl. 01:42 #315170
PS. Admin,,, kan i ikke slette dette indlæg, jeg kan åbenbart ikke??
Det var ikke meningen at hver evig ændring skulle stå under teksten 😉
23. december 2017 kl. 09:27 #315172
Torben TaustrupAdmin- Neutron star
Vildt flot optagelse Finn.
Mvh Torben
TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.
23. december 2017 kl. 09:37 #315174
Torben TaustrupAdmin- Neutron star
PS! Finn, kan du oplyse, hvilken optik du har brugt? Det ser ud til, at du har kørt med en forholdsvis stor åbning, når man ser den opløsning der er opnået.
Mht. Visning af billeder i fuldt format her på forum, så er det noget der arbejdes på at forbedre. På en iPad og en pc fungerer det fint, men på en telefon fungerer det endnu optimalt.
Tommy, jeg har slettet indlægget som ønsket.
Mvh Torben
TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.
23. december 2017 kl. 17:50 #315180
Tak,,,, og ja, billede er ski ret godt… er interesseret i denne type foto da jeg har købt en Ioptron Skytracker pro pga diskusprolapsen, den
er jo håndterlig…
Så jeg er også lidt nysgerrig på billede data 😉
24. december 2017 kl. 14:56 #315194
Hej Tommy og Torben
Cameraet er mit Canon 5D markII som ikke er moddet og der er brugt 14 billeder af 60sek expo. ved en f2,8 og iso 1600 uden nogen Cali. frames.
Opjektivet er et 35 mm Rokinon.
Men faktisk var det bare en prøve da opjektivet ikke er optimeret til fulframe kamera men det kan lige gå.
Torben det lyder ret godt med at der arbejdes på at man kan sætte billeder ind med større opløsning, det glæder jeg mig til Super.
Kan i havde en god jul og godt Nytår til alle som kommer forbi her.
mvh Finn
3. januar 2018 kl. 21:38 #315463
teejayDeltager- Super Nova
Hei Finn – og Godt Nytt År til deg (og alle andre på forumet !)
Fantastisk bilde !! Det er ikke lenge siden jeg også dine bilder fra oktober ’16 – utolig bra !!
Jeg har ikke vært på forumet på en stund, men har nå kjøpt meg et Canon EOS 1100D kamera. Har satt på en Canon linse EF 50mm 1:1:8 II (som betyr…??).
I tillegg har jeg kjøpt meg Skywatcher Star Adventurer; Her sliter jeg litt; Jeg er ikke i stand til å få beveget monteringen sidelengs ved hjelp av de to pilene. Har du en forklaring ?
/Tom
PS: Alt dette kunne jeg sendt deg i en personlig melding, men vet ikke om det er mulig på dette forumet ??
TeeJay
5. januar 2018 kl. 20:49 #315505
Hej Tom
Takker for de pæne ord.
Jeg er heller ikke helt dus med at sende PMer endnu men det kommer vel på et tidspungt, men det er bare i orden dette her.
Jo jeg har ingen problemer med de to knapper men det går aligevel meget langsomt, prøv at lægge øret til når du trykker på dem så vil du hvis monteringen er i orden kunne høre den går op i fart, jeg tænker det er fordi du vil centrere dit opjekt lidt bedre ved at bruge dem ??
Jeg har en løs Blitssko hvor jeg ligger min laser og centrere opjektet selv om det er skide svært.
mvh Finn
6. januar 2018 kl. 10:30 #315515
Hei Finn
Jeg la øret inntil og hørt såvidt litt lyd, men monteringen beveget seg nesten ikke. Skal ikke den dreie omtrent som når du dreier en vanlig montering?
/Tom
TeeJay
8. januar 2018 kl. 10:52 #315568
Hej Tom
Det er kun til at finjustere med og nej du må ikke regne med at det er samme hastighed som en stor montering hvor man selv kan justere hastighede når man sliwer, evt. sæt den op på den hurtigste hastighed og prøv så med de to pile det går lidt hurtigere.
mvh Finn
8. januar 2018 kl. 18:20 #315574
Hei Finn,
Betyr det at en kan dreie manuelt til en finner objektet man vil ta bilde av ?
Kjenner du til SAM Console appen for Skywatcher Adventurer oppsettet ?
Mvh
Tom
TeeJay
-
ForfatterIndlæg
- Emnet 'Mælkevejen' er lukket for nye svar.