M97 Bicolour

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER M97 Bicolour

• Dette emne har 3 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 6 år, 11 måneder siden af John. This post has been viewed 102 times
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter

John
    Deltager
      • Nova

Ca.2 timer sammenlagt i HA og OIII – mere blev det ikke til i går. Jeg gik i seng og havde glemt at slå windows update fra, så pc genstartede inden der rigtigt kom noget ud af det…

Skywatcher 120, Atik 414

morten
      Deltager
        • Super Nova

fint billede, der er meget mere struktur i den tåge end man normalt ser. Du har rigtigt meget af det med allerede. En rigtig god begyndelse.

munkholm
        Deltager
          • Neutron star

Med kun 2 timer, hold da op hvilken fin start

Hvor lange er dine subs?

Takahashi FSQ-85ED APO GSO RC 10" SBig 8300M SW NEQ6 pro

John
          Deltager
            • Nova

Tak for kommentarer! Jeg er glad for, at der overhovedet kom noget brugbart ud af det, da det ikke gik helt som planlagt. Da der skulle flippes, uglen står meget højt, gik filterhjulet på stativet og vred kameraet rundt og da det var justeret nogenlunde ind igen, ja så genstartede pc’en kort tid efter. Måske bliver det kun til denne “start” på M97 i denne sæson. Der er mange fine galakser fremme og Løven står godt, set fra min baghave. Det er 5 minutters subs, ville gerne have kørt længere tid, men var generet af en strid vind. Hvor ville det være godt med en sammenhængende periode med klart vejr, nu hvor man kan se en ende på en halvsløj sæson.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
          • Emnet 'M97 Bicolour' er lukket for nye svar.