M81+82

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER M81+82

• Dette emne har 36 svar og 10 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 10 måneder siden af mstauning. This post has been viewed 413 times
Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 37 i alt)
  • Forfatter

mstauning
    Deltager
      • Black Hole

Fino den kom godt i gemmen.

Må jeg låne den rå stakkede udgave? Altså FIT’en?

Der er helt sikkert rigtigt meget mere i den der.

MStauning2009-05-03 22:04:02

johnni.gade
        • Giant

Høst wrote: Hejsa allesammen
        Nu har jeg leget lidt med farverne på galakserne og er kommet frem til dette resultat.

ClapClapClap

Anonym
          • Nova

Hei Henning !

Et super flott bilde Thumbs%20Up

Mvh Arne Martin

hoest
          Deltager
            • Nova

Hej MS
            Jeg loader den op på din server
            Er lagt under Henning Høst

Høst2009-05-04 21:27:46

mstauning
            Deltager
              • Black Hole

Takker, sidder til Exaem — Eller rettere ungerne gør, så jeg er lang tid på job i disse dage, så lidt fedt med noget at lege med 😉

hoest
              Deltager
                • Nova

Hej MS
                Her er det jeg kan komme frem til
                http://www.flight.dk/astro/upload/Henning%20H%C3%B8st/M81+82%20tifforbeh.%20copy.jpg

Høst2009-05-05 19:08:07

hoest
                Deltager
                  • Nova

Michael jeg glæder mig til at se hvad du kan hive ud af det billede med maxim.
                  Jeg har selv brugt Nebulosety og photoshop

mstauning
                  Deltager
                    • Black Hole

Henning – Den FIT du har oploadet, ser ikke ud til at være farve. Kan det passe? Det er jo en stak, så hvis det er farve burde det jo være lavet om til det INDEN du stakker…

morten
                    Deltager
                      • Super Nova

Flot billede, runde stjerner til kanten. Men er det ikke spejlvendt?

Bjørn Sandåker
                      Deltager
                        • Neutron star

Hei Henning,

Det ser ut til å være noe feil med den filen. Når jeg klikker på lenken din begynner bildet å vises, men et stykke ned stopper det opp og jeg får meldingen …

The image …. cannot be displayed, because it contains errors.

Mvh,
                        Bjørn

hoest
                        Deltager
                          • Nova

Hej Bjørn
                          Jeg har lige åbnet billedet ! der var ingen errors(fejl) så jeg tror det er din computeropsætning
                          Ermm

hoest
                          Deltager
                            • Nova

Hej Morten
                            Det er det da muligvis nok men i forhold til hvadWink

hoest
                            Deltager
                              • Nova

Og så til dig MS
                              HJÆÆÆÆÆÆÆLP
                              Det gør computeren altså når jeg arbejder i nebulosety har prøvet i Maxim men det er min computer slet ikke kraftig nok til (nok manglende kenskab til programmer+ comp.) Så giv tid.Cry

mstauning
                              Deltager
                                • Black Hole

Henning –

I Nebulosity gør du dette når du har taget billederne:

Processing – Pre-Process B&W/Raw images. Vælg derefter dine darks, flats også dine lights.

Processing – Batch demosaic+Square RAW color. Vælg alle de filer den over lige har lavet.

Processing – Align and combine images. Vælg her dem som den lige over har lavet.

Så ender du med billeder uden små vandre hotpixels, der er i flotte farver.

Eneste ting der måske kan være nødvendigt, er at udligne farverne på alle subs… Men for det meste kan man vente med det til du er færdig med at stakke.

Bjørn Sandåker
                                Deltager
                                  • Neutron star

Høst wrote: Jeg har lige åbnet billedet ! der var ingen errors(fejl) så jeg tror det er din computeropsætning Ermm

Det kan hende det er serveren på http://www.flight.dk. Jeg bruker Firefox 3.0.10. Jeg var nok litt utålmodig tidligere, for jeg prøvde å se på bildet igjen og nå gikk det bra! Men det tar lang tid før hele siden er ferdig lastet. Det ser ut til at selve bildet lastes fort, men så står FF og venter på noe mer fra bildeserveren i over et minutt før den stopper å vente og sier endelig “Done”. Men nå virker det jo. My bad! Embarrassed (eller: serveren!) Wink

Selve fotoet er flott, Henning! God guiding og sylskarpe stjerner. Thumbs%20Up

Mvh,
                                  Bjørn

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 37 i alt)
                                • Emnet 'M81+82' er lukket for nye svar.