M81/82 First light

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER M81/82 First light

• Dette emne har 6 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 6 år, 4 måneder siden af ubh. This post has been viewed 352 times
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter

ubh
    Deltager
      • Asteroid

Hej

Så kom der endelig klar vejr i torsdags dog desværre med fuldmåne og rigtig høj luftfugtighed men det lykkes dog at få 1 time og 13 min med min TS Optics Imaging Star 102 mm f/5.1 Flatfield APO Telescope og Nikon D5300 på Celestron CG5.

30 sek. iso 800 og 1600 stakket i deepsky stacker og lidt hurtigt behandling i Astroart 6.

M81/82

Ulrik

ubh
      Deltager
        • Asteroid

M81/82Crop

ubh
        Deltager
          • Asteroid

Link til fuld billede på Astrobin

http://astrob.in/320275/0/

mvh

Ulrik

munkholm
          Deltager
            • Neutron star

Tillykke med first light.30 sek subs er ikke meget, men du har fået en del med, desværre har du i behandlingen fået brændt kernen i M81 ud. Det burde kunne undgås med en lidt anden billedbehandling

Takahashi FSQ-85ED APO GSO RC 10" SBig 8300M SW NEQ6 pro

ubh
            Deltager
              • Asteroid

Hej Munkholm

Ja jeg har ikke leget så meget med billedbehandling i astroart så der er stort potentiale for forbedring der  🙂

30 sek var hvad jeg kunne med runde stjerner den aften uden at guide så næste gang prøver jeg at få længere subs når pol align er bedre/jeg får mit guidecam op og køre.

mvh

Ulrik

munkholm
              Deltager
                • Neutron star

Nu du nævner polalighnment så har jeg købt et polemaster kamera og har brugt det nogle gange, kan varmt anbefales.

Har lige været ude og teste en 5 min. subs uguidet som gav pæne runde stjerner. Det er ment at bruge og polalighnment sidder lige i skabet

Takahashi FSQ-85ED APO GSO RC 10" SBig 8300M SW NEQ6 pro

ubh
                Deltager
                  • Asteroid

Ja en polemaster er rigtig nice jeg har også en og det gør det nemt 🙂

min udfordring er min montering der lever sit eget liv men det er jo også en gamle sag og det næste der skal opgraderes.

var ude igår og fik prøvet med 1 min subs men ca 1/2 var gode og resten noget skidt selvom jeg pol align var perfekt.

men har da her til aften fået mit nye guidecam qhy5iii178m installeret efter min qhy5 guider ikke virker med min nye laptop så glæder mig til at kunne guide og se hvad der sker med min montering når den ikke kører som den skal.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
                • Emnet 'M81/82 First light' er lukket for nye svar.