M81

• Dette emne har 5 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 10 måneder siden af morten. This post has been viewed 121 times
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter

hoest
    Deltager
      • Nova

ÆVÆV
      Her har jeg taget 45 min af m81 hvor det bare kørte med guidning og seeing.Så er det hele ødelagt af en ordentlig gang dug på ccden. er der nogen der har en ide til at fjerne “duggen”

Finn
      Deltager
        • Neutron star

Det er ski et godt billed Høst, jeg var ikke klar over at der var haloer omkring M-81, flot ser det da ud???

Jeg plejer at starte op ca. en time før optagelserne, så jeg er sikker på at det er afklamiseret så dug, samt engang immellem, frost på CCd er væk, har lagt mærke til det kan kommer, især hvis jeg vil starte optagelserne op med det samme.

hoest
        Deltager
          • Nova

Hej Finn
          næ du jeg er den første der har fanget haloen på m81LOL
          Jo det har du nok ret i at jeg har lagt for hurtigt ud

tommyf
          Deltager
            • Neutron star

Blev også overrasket i går, tror jeg var ude i 1 time og begge linser var helt dugget til, det havde jeg ikke set, må nok have et dug remover, det er første gang i år det sker, men det var også meget fugtigt i aftes.
            Nydelig M81.

jeppe
            Deltager
              • Super Giant

Hej Høst,

Jeg ved godt, at der selvfølgelig ikke skal være en halo, men det ser unægtelig ud som om, der virkelig er en gigantisk støvring derude midt i universet. Det ser faktisk ret godt ud!

morten
              Deltager
                • Super Nova

Efter jeg fik min orion ssp, så har jeg altid en hårtørrer med. Den har det problem, som de vist nok har gjort noget ved i version 2 (glasset længere væk fra chippen).

Man kan dog glæde sig over at den faktisk køler…

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
              • Emnet 'M81' er lukket for nye svar.