M67

• Dette emne har 3 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 3 måneder siden af noodles. This post has been viewed 338 times
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter

noodles
      • Super Giant

Hej Smile

Endelig en lille mulighed. Dem er der ikke mange af fra et kollegieværelse midt i Århus, men nogle gange Big%20smile

Nåede 9 billeder på sammenlagt små 5 minutter før den forsvandt i et lyshav fra en projektør som fik lyst til at lyse Angry

Taget gennem en 8″ Newton med et umod. EOS 400d.

Synes at støjen bliver lidt for tydlig på den farvede så lavede den også i mono.

Mvh Simon

mstauning
      Deltager
        • Black Hole

Fin fokus, lidt sjove farver måske… Men ellers et godt billede, dog burde du lige have kørt et hotpixel filter til at fjerne de sidste par hotpixels med. Eller bare stakket som SigmaClip. Den sidste ville også hjælpe på støjen.

tomvictor
        Deltager
          • Giant

Hei Simon, et godt forsøk dette. Jeg tror at fokus kunne vært enda litt bedre og som Michael sier, ta bort hotpixels. Stjernene virker litt uklare på en side og klare på den andre, kan det være et kollimeringsproblem?

Fornax Ligthtrack II
          Tokina AT-X 300mm f 2.8
          Canon 600D Baader

noodles
            • Super Giant

Hej

Nu er jeg kommet af med hotpixels.

Jeg tror at min kollimering er okay/udholdelig, jeg har kigget på mine raw-filer og jeg tror det er koma Pinch

Mvh Simon
          Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
          • Emnet 'M67' er lukket for nye svar.