M64 og NGC2371 fra 29 marts

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER M64 og NGC2371 fra 29 marts

• Dette emne har 18 svar og 9 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 11 måneder siden af wieben. This post has been viewed 274 times
Viser 4 indlæg - 16 til 19 (af 19 i alt)
  • Forfatter

tommyf
    Deltager
      • Neutron star

Bruger kun SSAG som guider, meget ærgelig over at Orion ikke levere drivere til video grab….

wieben
      Deltager
        • Nova

Jeg fandt lige noget spændende mht. Orion SSAG og video så man kan lave planet billeder.

Check nedenstående. (har brugt google translate – så os hvis skole fransk er blevet lidt rustent kan få noget mening i det).

Det ser ud til at der er en franskmand der har lavet et gratis program til Orion SSAG og QHY5 til video…….

Har ikke testet det endnu, men det ser ud til at jeg ved hvad jeg skal lave i aften.

Spændende hvis det virker.

Laver nok lige en ny tråd i aften, hvis det virker. Så er det jo godt nyt til os Orion SSAG ejere.

Wieben2009-04-01 15:36:08

outlook
        Deltager
          • Super Nova

Ja, TommyF, det var jeg osse i sin tid og afleverede det igen…

Wieben, fine billeder. Og den NGC2371 vil jeg prøve med Watec video kameraet. Til gengæld er der så en i Ravnen eller Corvus, der hedder NGC4361 som du kan prøve at trække ned. Også en planetarisk tåge med en lidt speciel form. Prøv osse NGC4038 “Antenne” galaksen i Corvus og NGC2905 i Leo som jeg synes ser meget godt ud på tv’et hjemme i stuen med Watec video kameraet.

Ok, jamen så er der jo godt nyt til SSAG ejere, alligevel.

outlook2009-04-01 15:40:04

Hilsen Leif,
          “When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting

wieben
          Deltager
            • Nova

Fik testet video programmet. Virker fint.

Viser 4 indlæg - 16 til 19 (af 19 i alt)
          • Emnet 'M64 og NGC2371 fra 29 marts' er lukket for nye svar.