M63 / M3 med 10 ACF – Artemis 4021CCD

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER M63 / M3 med 10 ACF – Artemis 4021CCD

• Dette emne har 4 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 10 måneder siden af tomvictor. This post has been viewed 115 times
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter

tomvictor
    Deltager
      • Giant
      Her er en test av M63 også. Jeg har tatt de fleste Lum, i bin 2×2 og kun 4 stk. i bin 1×1. RGB bin 2×2. Jeg oppdaget at teleskopet er ut av kollimeringen, det må rettes opp, men alikevel gjør det god figur. Den suger inn mye lys denne rakker.

Her er en test av M3 også, den er ikke helt vellykket da jeg har kommet ut av poljustering etter all fiklingen med reduser avstand, samt en guide feil på bilde 3, men den viser potensialet til oppløsning. Lum bin 1×1 3×300 sek. RGB bin 2×2, 3×300 Rundt f/9

Jeg tror jeg nå har slått fra meg å benytte bin 2×2 til RGB eksponeringer, det blir for tungvint og dårlig farge..

Fornax Ligthtrack II
      Tokina AT-X 300mm f 2.8
      Canon 600D Baader

wieben
      Deltager
        • Nova

Hej Tom,

Det er nogle flotte billeder. Farverne på M63 er blivet rigtigt gode.

mstauning
        Deltager
          • Black Hole

Thumbs%20Up

tommyf
          Deltager
            • Neutron star

Vellykkede billeder, jeg er også begyndt at lave RGB i 1×1, det er kun hvis jeg er i tidspres jeg bruger 2×2.

tomvictor
            Deltager
              • Giant

Takk for det alle! Dette var ikke ment som en “pretty picture” men bare en test av utstyret, derav ingen flats og redusert størrlese på dette bildet. Jeg håper å komme tilbake til M63 når teleksopet er kollimert og det er mørkere igjen.

Noen som har noen gode tips til kollimering med CCD annet en CCDinspector`?

Fornax Ligthtrack II
              Tokina AT-X 300mm f 2.8
              Canon 600D Baader

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
            • Emnet 'M63 / M3 med 10 ACF – Artemis 4021CCD' er lukket for nye svar.