Konkurrer vel mest med meg selv foreløpig når det gjelder astro foto men ingenting som en ekte konkurranse for å “pushe” seg selv litt ekstra og dette høres moro ut så jeg er med .
Tommy: Den M57 skal ikke have helt mørke, mit er taget midt på sommeren med ikke sort himmel, nærmer blå. Ville tro du kan gå ned på P-pladsen for an dit hus
Eirik: Det lyder godt
2Mas: Det er jo lige det, man måske lige tager sig sammen med at komme ud. Men der da nogen uger/weekender til det
HUSK! Jeg mener ikke det er konkurrence at helt ny begynder ikke kan sende ind, det er mere en kom i gang konkurrence og jeg ville tro de langt de fleste godt kan skelne om hvilken udstyr / og hvor meget man er inde i det.
Tjaa, jeg regner med at kunne hive lidt ind, hvis det bliver fint vejr i efterårsferien. Så jeg regner da helt klart med at deltage.. Nogle regler for guidet/u-guidet? Eller er det frit valg??
Uha så skal jeg jo have en PC til… Hmm,nå nej det har jeg jo 😉
Anyway, jeg tror nu også jeg vil se om min DMK kan optage noget M57 bare for at se! Selv om det må blive på min mak, så det skulle blive uforholdsvis tæt på ! Med en pixelopløsning på 0,36″ hmm mon der kommer noget med overhovedet?
Det skal jeg nok Rigo, hvis altså jeg for det hele på og stå…
Men kunne da være sjovt at se:
CGE med Mak’en på, pegende mod M57.
CG5 med FS-60 på, pegende mod M57.
AstroTrac med Nikonen, pegende mod M57.
CGEM med C8 som så vil stå mod syd og lave test af PE, Backlash også videre (med mindre jeg kommer så langt at jeg lige kan hoppe der over og nuppe lidt med Sbig’en).