M57 Konkurrence som i gammel dag

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER M57 Konkurrence som i gammel dag

• Dette emne har 119 svar og 26 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 3 måneder siden af Bjørn Sandåker. This post has been viewed 3442 times
Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 120 i alt)
  • Forfatter

Finn
    Deltager
      • Neutron star

Ok ok, hvad sætter du som 1 premie ( en ny El Capitan montering ) for så er jeg med på den. Approve Approve

rigo
      Deltager
        • Super Nova

LOL

nææ du kan få en krammer hvis du vinder! men er der chance for det tror du Big%20smile Wink
        Wink

rigo
        Deltager
          • Super Nova

Og Finn så kommer du også gang i det cam du ikke rigtig bruger, di skal jo bruge det der giver mest størrelse på den fætter, men jeg ved du er ikke meget for det 🙂

michael.bertelsen
          Deltager
            • Nova

Finn wrote: Ok ok, hvad sætter du som 1 premie ( en ny El Capitan montering ) for så er jeg med på den. Approve Approve

Det gider jeg altså ikke – for hvad skal jeg så bruge mit guidescope til?Big%20smile

Finn
            Deltager
              • Neutron star

Nej Michael, jeg gider heller ikke, tænk hvis vi vandt en krammer af Rigo Geek Men lad ham nu blive i troen.

k_holst
              Deltager
                • Nova
                Jeg er med Rigo!
                M57 står fint højt og er mulig at få noget fornuftigt ud af for alle.

Min første M57 var (vist nok) nogen 30 sek. uguidede eksponeringer med LXD75, 6″ Newton og DSI I Pro.

Havde ellers planer om et tåbeligt projekt, men det ser alligevel ud til at være for sent i år.

michael.bertelsen
                Deltager
                  • Nova

LOL…….hmm…spændt på farverne – jeg kører jo uden filtre, men jeg mener ikke den er så svær.

Finn
                  Deltager
                    • Neutron star

Det ligner en krammer fra Rigo Kim.Thumbs%20Up ugidet. Hvad havde du i tankerne????

michael.bertelsen
                    Deltager
                      • Nova

Ja, det er sjovt, at sammenligne ens første fotos med de seneste. Der sker lige pludselig noget. Hvad var det for et projekt du havde tænkt dig Kim?

Mvh

Michael

k_holst
                      Deltager
                        • Nova

Helix tågen. 14¤ over horisonten!! -i de her dage. Om få dage bliver den ringereStern%20Smile

tommyf
                        Deltager
                          • Neutron star

Argh, den M57 står højt, kan ikke nå den fra altanen,,,,,,,,
                          Ønskes, en dynamitstang til at fjerne overboens altan…Angry Cool

rigo
                          Deltager
                            • Super Nova

Ja der alt tid plads til forbedringer…. Man kunne jo tro at M57 er en kedelige lille en, men faktisk er den “stor” se bare her:

Godt med HA og den vokser, men om det dur fra DK i HA / lille scope 4″ I dont KNOW men jeg prøver nok det, måske de mislykkes total. Men vil også tage LRGB som back up

http://www.rigorigo.dk2009-10-05 22:41:19

rigo
                            Deltager
                              • Super Nova

Jamen så er vi mere end 2 deltager! LOL håber der fler der vil være med!

DET ER SKUD I GANG!

LYKKE MED KLAR HIMMEL!

rigo
                              Deltager
                                • Super Nova

Smider ligge dette indlæg højer op på listen,,,, Der må da være fler der vil med

2mas
                                Deltager
                                  • Nova

Jeg vil da godt prøve at være med. Dog har tiden ikke været til astro de sidste 1½-2 måneder, men lad mig gøre et forsøg alligevel, evt i weekenden hvis vejret holder 🙂

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 120 i alt)
                                • Emnet 'M57 Konkurrence som i gammel dag' er lukket for nye svar.