M57 i flexture test

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER M57 i flexture test

• Dette emne har 3 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 5 måneder siden af Torben Taustrup. This post has been viewed 492 times
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter

morten.brix
    Deltager
      • Super Giant

Hej alle

Jeg har flyttet lidt om på mit guide scope. Jeg havde mistanke om at der var noget flexture, der gav nogle mærkelige stjerner på mine billeder!!!

Jeg tror dette nu er løst men det vil flere billeder vise.

Billedet er fra igår Tirsdag.

M57 – GSO 8″ f/5 – Orion DSI V1. – 4X10min – ingen dark eller bias.

Morten Brix2008-10-07 21:54:59

Torben Taustrup
      Admin
        • Neutron star

Hej Morten

Det lyder godt, at du har løst problemet. En hurtig måde at afsløre det på er ved at centrere den samme (klare) stjerne i CCD feltet og på guideren og så køre en tur på himlen for at centrere en anden klar stjerne – mellem 30 og 90 grader væk. Du får dig nok en overraskelse 😀

TOrben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

morten.brix
        Deltager
          • Super Giant
          Hej Torben

Det vil jeg da prøve. Fandt I jeres flex??????

Torben Taustrup
          Admin
            • Neutron star

Hej Morten

Ja, det gjorde vi. En tur mellem to stjerner – Vega og Deneb der ligger ca. to timer fra hinanden gav en afvigelse på omkring 25″.

mvh

Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
          • Emnet 'M57 i flexture test' er lukket for nye svar.