M57 Ha + LUM + Starshoot I color

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER M57 Ha + LUM + Starshoot I color

• Dette emne har 3 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 5 måneder siden af morten. This post has been viewed 107 timesbrix. This post has been viewed 107 times
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter

morten.brix
    Deltager
      • Super Giant
      Hej

Jeg skulle lige teste min meade 3,3 reducer på M13. Da jeg ikke kunne opnå focus da min afstand til ccd var for stor og jeg ikke lige havde en adapter, som passede faldt min vej forbi M57.
      Jeg havde store guide problemer og har kasseret over halvdelen af mine filer.

Jeg fik taget noget i Ha samt noget LUM med mit Starshoot II mono. Herefter har jeg så taget farven fra en af mine gamle filer taget med Starshoot color. Lidt sjovt!

Det hele endte ret brat da tågen kom væltende. Jeg har aldrig set det komme på den måde, udstyret blev vådt på et split sekund. Det var lidt spøjst.

C8 f/6,3 – SSDSMI II
      6 X 300 sek. Ha_LUM
      6 X 120 sek. LUM
      R-G-B taget fra en gammel Starshoot I color fil

tommyf
      Deltager
        • Neutron star

Den er fin og så med gamle dataer, flot, tåler godt en anelse streech og zoom…

gais
          • Main Sequence

Med Ha kan du inte få fram mer nebulositet runt ringen?

morten.brix
          Deltager
            • Super Giant

Ja, når man tager i betragtning hvor lidt tid der er i billedet er det egentlig OK.

Hvis jeg når det i år, vil jeg prøve noget med 4-6 timer Ha og et par timer LUM. Der kommer virkelig noget med når man bruger noget tid.

Mattias se her. Her er der brugt noget tid.!Confused

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
          • Emnet 'M57 Ha + LUM + Starshoot I color' er lukket for nye svar.