M51 Widefield

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER M51 Widefield

• Dette emne har 8 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 10 måneder siden af tommyf. This post has been viewed 111 times
Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter

michael.bertelsen
    Deltager
      • Nova

Her er 4 x 10min expo af wirlpool galaxy uden darks flats og bias. Et objekt jeg længe har ønsket mig, at få i kassen. Ikke super, men det er heldigvis en man kan øve sig længe på. JSmile Newton 8″/Canon 40D

Mvh

Michael

holm
      Deltager
        • Super Giant

Hold k..t, hvor ville jeg gerne kunne lave den guiding du fremviser..

nive
        Deltager
          • Super Nova

Hej Michael .

Flot M51 . Super guiding Nevton Thumbs%20Up.

Det er ellers svært med en stor nevton , balance , flex m.m .

Hvad bruger du som guidescope ?

tommyf
          Deltager
            • Neutron star

Meget fin M51, bekræfter at jeg skal have mig et DSLR en dag, de er en del billigere en astro med samme opløsning.

michael.bertelsen
            Deltager
              • Nova

Hej gutter – og tusind tak.Smile

Min guide kunne faktisk være en del bedre end her fremvist, men jeg har fået mere styr over den på det sidste. En omhyggelig opstilling er en god forudsætning for, at guiden har de rette betingelser. Jeg har fået vendt den lille glasplade inden i monteringen så den passer til kontrastangen – den sad faktisk 90 grader forkert! så nu er det bare polaris i bollen, samtid med, at stangen flugter polaris og kochab..og vuptiSmile uden for megen bøvl og baksen rundt, så sidder den faktisk næsten i plet…næsten

Nils, vi har det samme guidescope Wink – det er bare super og vejer næsten ingenting. Siden jeg har anskaffet mig det, er jeg først begyndt, at guide. Det er egentlig ikke så svært endda med newtonén. Jeg havde problemer i starten, fordi jeg var sjusket med blanceringen på dec/ra akslen. Men det går bedre nu hvor jeg først ballancerer dec, og derpå ra med hele udstyret på.

Ja, Tommy, jeg er også glad for mit DSLR – og jeg tror, at man kan drive den vidt med det – bare se Heine Thumbs%20Up Jeg har dog lovet mig selv, at når jeg en dag er super god, så køber jeg et astrocam – det er lidt nemmere, og så er man blevet så meget dygtigere.

Mvh

Michael

johnni.gade
                • Giant

Holm wrote: Hold k..t, hvor ville jeg gerne kunne lave den guiding du fremviser..

Så er vi toDead

tommyf
                Deltager
                  • Neutron star

Heines kamera er bare for fedt, ligeeeee ude for min økonomiske ramme, men for fa…. det er lækkert, bare kvalitet.

Men et 450D kunne jeg godt tænke mig, og det et inden for en økonomisk
                  mulighed med lidt opsparing, og kan yde fint, det nærmeste er vel et
                  Orion3, men til 2x prisen næsten.

michael.bertelsen
                  Deltager
                    • Nova

Ja, det ville ikke være så tosset med sådan etTongue….og en større newton som liiige giver lidt flere detaljer. Har kigget på et orion 10″ til 500$

tommyf
                    Deltager
                      • Neutron star

Det er lige det Heine og Mark bruger, og skal lige hilse og sige at de hiver lys ind, det er nlsten mere imponerende at se det live på DSLR end det er senere her på forum.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
                    • Emnet 'M51 Widefield' er lukket for nye svar.