M5

• Dette emne har 11 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 9 måneder siden af tommyf. This post has been viewed 110 times
Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Forfatter

tommyf
    Deltager
      • Neutron star

Bare et kort skud fra i aftes, det er meningen at der skal skydes de næste 2 nætter også og så lave det færdige billede, her er en stripe LRGB, DOG kun stacket som LUM og lavet med false farver, derfor er farver og måske skarpheden lidt ulden.
      Men det bliver stacket rigtigt senere.
      Igen fra altanen i brøndby, alt auto mens jeg fik en skraver.
      Mortens IDAS LPS filter monteret, tror det hjælper lidt, har en mere ensartet baggrund nu.

TommyF2009-06-01 14:33:53

tommyf
      Deltager
        • Neutron star

Og her er M5 med 2 dags data, denne gang er det normal median stackning af LRGB som vanligt, ingen falske farver.

I hires, det afslører alt, men skidt med det, det er trods alt fra midt by og altanen så jag kan leve med det .-)

TommyF2009-06-01 14:34:04

mstauning
        Deltager
          • Black Hole

Ikke ringe, det er trods alt de lyse nætter…

tommyf
          Deltager
            • Neutron star

Jo tak, det er det jo,,, og sikken en flot sommer vi har lige nu..

Her det færdige skud, alle 3 nætters data er med, dog har jeg slet ikke
            brugt kalibrerings frames, Flats, darks bias osv kommer først igang til
            efteråret…

denne M5 fra altanen er nu ikek helt tosset, dag 1+2=300sek lum 200sek
            rgb, dag 3 kun 200sek lum og 50sek af rgb, ca 25 af hver.

Håber i kan lide det trods de manglende kalib frames….

morten
            Deltager
              • Super Nova

Meget fint billede, jeg kan godt lide de røde stjerner, som jeg selv har svært ved at få frem. Du var ikke generet af farvefejl eller reflektioner?

Jeg må vist se og få prøvet det filter selv LOL – nu har jeg i hvert fald et par rør at teste det på.

tommyf
              Deltager
                • Neutron star

Har som bare ikke lavet en GV2 test med dit filter i, men jeg har betstilt et selv nu og det for nok lov at være fast monterede på min Atik uanset om jeg er ved mørk himmel eller som på altanen, et disideret lys angreb..

morten
                Deltager
                  • Super Nova

Kernen af hoben ser en anelse lilla ud. Det kan være behandlingen eller kvalitetsreduktionen for at få det ned til at kunne loades til forum – eller det kan være filteret.

M

tommyf
                  Deltager
                    • Neutron star

Tror filteret indvirker meget, men det skal der nok komme styr på..

wieben
                    Deltager
                      • Nova

Hej Tommy,

Flot kuglehob. Jeg syntes du er sluppet utroligt godt fra det, specielt når man tænker på at det er fra altanen. Jeg har stort selv opgivet at lave mere før vi når til august, men det skal da prøves. Du viser at det jo godt kan lade sig gøre.

tommyf
                      Deltager
                        • Neutron star

Takker Heine…

Syntes også jeg har fået de enkelte stjerner ret godt aftegnet uden at lave sorte rende om dem, tror det er mængden af subs der gør det muligt.

Den er slet ikke så tosset fra altanen, mangler lige at korigerer lidt på farven som Morten også skriver.

mstauning
                        Deltager
                          • Black Hole

Jeps det giver blod på tanden – måske man lige skulle hive den lånte newton frem næste klare aften…

tommyf
                          Deltager
                            • Neutron star

Nemlig Wink sommer,, betyder intet, næsten Cool

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
                          • Emnet 'M5' er lukket for nye svar.