M45 fra den 15-11-09

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER M45 fra den 15-11-09

• Dette emne har 22 svar og 11 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 3 måneder siden af hoest. This post has been viewed 190 times
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 23 i alt)
  • Forfatter

nive
    Deltager
      • Super Nova

Hej Alle

Her er min behandling af M45 5 x 240 sek, 4 x 300 sek og 1 x 600 sek ,der er brugt tilhørende darks . GSO 200 f/5 canon 350 primær

nive2009-11-16 20:21:11

nive
      Deltager
        • Super Nova

Her er en anden behandling med samme billed data .

Hvad for er er bedst ?

mstauning
        Deltager
          • Black Hole

En mellemting, du har fået stjernerne for voldsomme på nummer to – men tågen er bedre.

Prøv med en ulinær strech ala DDP.. En god kurve eller to, i PS kan gøre det samme.

Ellers et godt skud.

max
            • Nova

Nr. 2 er bedst med tågerne men den er nok svær pga. lyset fra de kraftige stjerner.

Ellers er det da blevet ret godt Nils. Thumbs%20Up

Det er en jeg selv mangler i min samling så det må bestemt blive en af de næste

jeg selv skal prøve i widefield.

VH. Max

nive
            Deltager
              • Super Nova

Hej MS . Jo tak det prøver jeg , der er s¤¤ for meget knald på nr 2 .

nive
              Deltager
                • Super Nova

Hej Max Takker ja der er for meget knald på stjernerne i nr 2.

tommyf
                Deltager
                  • Neutron star

Yes, en mellem ting til minus siden og så mere tid. Thumbs%20Up fin guide btw

nive
                  Deltager
                    • Super Nova

Smile jep

Anonym
                      • Nova

Flott levert Nils !

Jeg liker også nr 2 best, men som der nevnes, litt dimm på stjernene så er den der !

Kan man så få litt klarvær her nord ??????Angry

LOL

johnni.gade
                        • Giant

Er det ikke syv stjernen? Virkelig flotte blå farver.

michael.bertelsen
                        Deltager
                          • Nova

Flot Nils.

Bare superThumbs%20Up fin nebulosity

Mvh

Michael

Anonym
                            • Nova

Bare et spørsmål Nils ?

Du har jo samme montering som meg.

I oppsettet til SynScan, hviken autoguide-hastighet kjører du med ?

Jeg prøver å finne rett hastighet til min HEQ5, sånn at det passer sammen med mit LVI autoguide kamera.

(det skulle være “plug and play”, men det gir meg litt hodebry)

nive
                            Deltager
                              • Super Nova

Hej Tak Johnni Gade og tak Michael B.

Hej Arne Martin . Jeg prøver at gøre en lang fortælling kort . Det er meningen at når

man har en st 4 indgang på monteringen og en st 4 udgang på sit guider kamera at

man skal kunne guide og kaliberere nemt , men det kan jeg desværre ikke , jeg har prøvet alle autoguide-hastigheder 0.125 , 0.5 , 0.75 og 1.0 uden der har være nogen

forskel . Jeg har også prøvet alle mulige indstillinger i PHD Cry

Så jeg sætter min HC på PC -direkt og bruger EQMOD (ascom) til af guide med .

Det virke ok syntes jeg

Men det kan jo være at HEQ5 PRO ´s st 4 udgang slet ikke virker , da du også har problemer , bare en tanke ?? Andre med HEQ5 Pro må meget gerne komme med

kommentarer !!

En sidste ting Henrik Fra LYRA er igang med at løse problemet med min Montering

Der er en defekt på min HC , den skal have ekstern strømkabel for at funke sammen

med monteringen , så det kan jo være det er skyld i det hele .

Anonym
                                • Nova

nive wrote:

Hej Arne Martin . Jeg prøver at gøre en lang fortælling kort . Det er meningen at når

man har en st 4 indgang på monteringen og en st 4 udgang på sit guider kamera at

man skal kunne guide og kaliberere nemt , men det kan jeg desværre ikke , jeg har prøvet alle autoguide-hastigheder 0.125 , 0.5 , 0.75 og 1.0 uden der har være nogen

forskel . Jeg har også prøvet alle mulige indstillinger i PHD Cry

Så jeg sætter min HC på PC -direkt og bruger EQMOD (ascom) til af guide med .

Det virke ok syntes jeg

Men det kan jo være at HEQ5 PRO ´s st 4 udgang slet ikke virker , da du også har problemer , bare en tanke ??

Dette høres ut akkurat som det oppfører seg her hos meg !

Når jeg setter på mitt NexImage og guider gjennom PHD fungerer det fint.

Håper ikke min ST4 ikke er gåen, da er min investering i LVI’et forgeves Cry

Arne Martin2009-11-18 14:06:52

max
                                  • Nova

Min HEQ5 Pro virker fint på auto guider indgangen.

Jeg har koblet mit AL-CCD5 direkte på denne og derpå

videre fra USB udgangen på AL-CCD5 til min computer.

(via en USB hub)

På computeren styre jeg det så fra PHD guiding softwaren

og det virker fint.

Jeg bruger dog stadig SynScan kontrollen via et forlængerkabel

til at styre ind på stjernerne.

VH. Max

Max2009-11-18 16:36:05

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 23 i alt)
                                • Emnet 'M45 fra den 15-11-09' er lukket for nye svar.