M45

• Dette emne har 35 svar og 12 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 3 måneder siden af tommyf. This post has been viewed 893 times
Viser 6 indlæg - 31 til 36 (af 36 i alt)
  • Forfatter

Finn
    Deltager
      • Neutron star

Ja Jacob, men jeg bruger jo ingen filtre overhoved, men derimod et Canon 400D som der ikke er pillet ved. Det var jo også de vandrette streger jeg har fået med som er problemet??

Så en god ide til hvad det kan være??

Kondens??

Ermm

jacobb
        • Nova

Hejsa

Finn, det var nu ikke til dig det med filteret..

Dit problem ligner lidt fugt/kondens på chippen. Det kan give striber hvis den har været tørret af eller lign.

GAIS, og Tommy, jeg har haft problemet med Ha, OIII, SII, lidt med CLS og lidt med RGB

Mvh

Jacob

tommyf
        Deltager
          • Neutron star

Oki, jeg har jo samme serie, men har kun oplevet det på Ha filteret, ikke at jeg har gennemgået alle mine optagelser med lup, men umiddelbart kan jeg ikke errindre det andet steds end på Ha.

Anonym
            • Nova

Hej Finn!

Har du brugt støjreduktionssoftware?

Jeg får tit “streger” som kommer fra, at mine darks ikke har samme støjniveau som mine lights (samme temperatur) og DSS er efter min mening ikke for god til at skalere dem (dark optimization) rigtigt, specielt ikke hvis der er meget lysforurening (f.eks. fuldmåne). Det giver streger. Min erfaring er, at støjreduktionssoftware kan få dem til at fremstå endnu tydligere. Det kan kureres til dels ved at man selv sætter “dark multiplication” faktoren, men kun til dels da den er ens for alle billeder i stakken.

Søren

mstauning
            Deltager
              • Black Hole

Mine Astronomik filtre giver også halos, her snakker jeg om følgende filtre:

Ha13nm, OIII13nm, SII13nm, Blå, CLS og Ha6nm.

tommyf
              Deltager
                • Neutron star

Spøjst, smider lige et par frames… kan kun se halos på min Ha.

RED

BLUE

Green

Ha

Viser 6 indlæg - 31 til 36 (af 36 i alt)
              • Emnet 'M45' er lukket for nye svar.