M42

• Dette emne har 5 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 2 måneder siden af Mogens Zachariasen. This post has been viewed 321 times
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter

gais
      • Main Sequence

Objekt: M42 Orion med omnejd
      Exponering: 5x10s,5x30s,5x3m,5x6m
      Fotograf: Mattias Klasson
      Kommentar: Det var en fantasisk kväll igår. Brände av några bilder på Orion. Min huvudsakliga uppgift var att se hur man gör utan att bränna ut “mitten”.
      Jag skall lägga ner lite mer PS jobb, men denna första version blev hyffsad tycker jag.
      Som vanligt var det lite sparsamt med exponeringar… så lite brus får man leva med.

Inga flats eller BIAS, bara Darks för varje exponeringslängd.

Torben Taustrup
      Admin
        • Neutron star

Nydelig optagelse Mattias – du er kommet godt i bund. Jeg har som et forsøg prøvet at regulere farvebalancen, for jeg fornemmer et svagt grønligt skær over billedet – jeg synes, at det blev bedre. Jeg har primært skruet op for den røde.

mvh

Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

Mogens Zachariasen
        Deltager
          • Super Giant

Hej Mattias,

2 flotte optagelser – M42 og NGC 2244.

Har du et link så man kan se billederne i fuld størrelse ?

Mvh

Mogens

Mvh
          Mogens

gais
            • Main Sequence

Länk till bilderna i högre upplösning http://astronet.se/ dock inte i full upplösning, men ca större än här.

Torben: Min danska är inte så bra som den borde. Jag fattar att du ser lite grönstick – detta skyller jag på min värdelösa laptop… och att jag bara gjorde en snabb PS behandling. Du nämner? en att du editerat bilden lite – kan du ladda up den så jag får se den?

Torben Taustrup
            Admin
              • Neutron star

Hej Mattias

Billedet er her:

mvh

Torben

TOC Observatory - "http://tocobs.org -14.5″ – f:4,2 Newt - Atik383 - ZWO2600-mono – SXV H9 - QHY8L-color - SkyWatcher 80 mm ED refraktor - 60 mm F:6 apocromat - TAL Apolar 125 f : 7,5.

Mogens Zachariasen
              Deltager
                • Super Giant

De større billeder ser bedre ud Thumbs%20Up

De mindre billeder her i forummet havde nogle ”fejl” i baggrunden omkring stjernerne. Sorry, men jeg ser alså efter alt Wink

Det var åbenbart kun komprimeringen som var årsagen.

Mvh

Mogens

Mvh
                Mogens

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
              • Emnet 'M42' er lukket for nye svar.