› Fora › ASTRO-FORUM › ASTROFOTOS OG -TEGNINGER › M33 igen
- Dette emne har 6 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 4 år, 3 måneder siden af claus. This post has been viewed 1047 times
-
ForfatterIndlæg
-
1. november 2019 kl. 11:36 #321936
clausDeltager- Main Sequence
Så fik Flemming R. Ovesen mit M33 foto fra d. 28 oktober en tur igennem Photoshop. Utroligt som han mestrer dette, se de smukke røde brinttåger som nu er dukket op. Ved lejlighed giver jeg mig til at fjerne div. “Hottere”.
Mvh C.Abel.Hjemmebygget 10" Newton f 5,1 - APM 107 apochromat refraktor f 6,5 - Canon EOS 1100D modificeret til astrobrug, dagslysfiltre fjernet, ingen andre filtre foran chippen. - Hjemmelavet gaffelmontering, RA Drive 270 tænder ved Modul 1, AC synkronmotor og udveksling. Dek. Drive 220 tænder ved Modul 1, DC motor med udveksling.
Vedhæftninger:
Du skal være logget ind for at få adgang til vedhæftede filer.
1. november 2019 kl. 15:21 #321939
Mogens ZachariasenDeltager- Super Giant
Hej Claus,
Nu er det blevet et rigtig flot billede.
Gode optagelser Claus.Råmaterialet var altså godt nok.
Godt arbejde Flemming.En skam det kun kan ses når man er logget på.
Mvh
Mogens1. november 2019 kl. 22:05 #321943
Ja, det mestrer han virkelig ham Flemming. Han har lovet mig et kursus i kunsten. Det er blevet en flot optagelse ja, som lover godt for fremtiden med APO 107.
Mange hilsner Claus.Hjemmebygget 10" Newton f 5,1 - APM 107 apochromat refraktor f 6,5 - Canon EOS 1100D modificeret til astrobrug, dagslysfiltre fjernet, ingen andre filtre foran chippen. - Hjemmelavet gaffelmontering, RA Drive 270 tænder ved Modul 1, AC synkronmotor og udveksling. Dek. Drive 220 tænder ved Modul 1, DC motor med udveksling.
10. november 2019 kl. 15:51 #321986
munkholmDeltager- Neutron star
Flot billede. Mangler måske lige at blive renset lidt ( farvestriber i billedet ) og et grønt stik.
Er der brugt flats?. Så tror jeg ikke der er mere at brokke sig overTakahashi FSQ-85ED APO GSO RC 10" SBig 8300M SW NEQ6 pro
11. november 2019 kl. 18:47 #321991
Mange tak for ros/råd Munkholm.
De værste “hottere” er nu renset bort, se vedhæftet. Ang. disse “hottere”, foto her VAR EN TEST, så eksponeringstiden blev varieret mellem 2,5 – 5 min for at skyde mig ind på det bedst mulige, men alle “Darks” blev lavet på 5 min, dette har så nok affødt den lidt rigelige mængde “hottere” denne gang, men kan nok minimeres fremover med ens eksponeringstider på 5 min pr. frame, gætter jeg på.
Der er anvendt “Flats” ja, men de er overbelyste, jeg har lavet 10 stk. nye Flats med kortere eksponering, 1 /10 del sekund og kalibreret/stacket på ny. Sammen med Flemming og Torben vil vi prøve at få pyntet yderligere på fotoet, og slippe af med den vignetering som der nu engang er, det bliver så først senere på måneden engang vi får kigget på det, skal lige arbejde en periode nu.
Mvh C.Abel.
Hjemmebygget 10" Newton f 5,1 - APM 107 apochromat refraktor f 6,5 - Canon EOS 1100D modificeret til astrobrug, dagslysfiltre fjernet, ingen andre filtre foran chippen. - Hjemmelavet gaffelmontering, RA Drive 270 tænder ved Modul 1, AC synkronmotor og udveksling. Dek. Drive 220 tænder ved Modul 1, DC motor med udveksling.
Vedhæftninger:
Du skal være logget ind for at få adgang til vedhæftede filer.
14. november 2019 kl. 14:17 #322011
munkholmDeltager- Neutron star
Straks meget bedre. Nu skal jeg jo ikke brokke mig så meget over et test billede. Håber ikke det gør noget
Takahashi FSQ-85ED APO GSO RC 10" SBig 8300M SW NEQ6 pro
14. november 2019 kl. 20:38 #322013
Jo men “brok”/ris/ros skulle jo gerne lede hen til det bedste resultat, så bare “fyr løs”, jeg er ikke sart.
Mvh C.Abel.Hjemmebygget 10" Newton f 5,1 - APM 107 apochromat refraktor f 6,5 - Canon EOS 1100D modificeret til astrobrug, dagslysfiltre fjernet, ingen andre filtre foran chippen. - Hjemmelavet gaffelmontering, RA Drive 270 tænder ved Modul 1, AC synkronmotor og udveksling. Dek. Drive 220 tænder ved Modul 1, DC motor med udveksling.
-
ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.