› Fora › ASTRO-FORUM › ASTROFOTOS OG -TEGNINGER › M33 fra Thurø
- Dette emne har 41 svar og 17 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 6 måneder siden af Mogens Zachariasen. This post has been viewed 398 times
-
ForfatterIndlæg
-
1. september 2009 kl. 01:17 #20978
wiebenDeltager- Nova
Tak til alle der var med til at kæmpe mod elementerne på Thurø. Det var kanon hyggeligt.
Weekenden viste at astro-folk er optimister, og at man trods en utrolig dårlig vejrudsigt kan have heldet med sig, og blive belønnet med klar himmel.
Det blæste en halv pelikan, (Kim fik faktisk også fotograferet en), men vi fandt et hjørne med læ, så selv 10″ newtons blev luftet i den stærke vind.Her en første quick and dirty M33. Jeg har brugt 15 af de bedste 10 min frames.
Jeg vil prøve en anden version med alle frames, og se hvordan det bliver.Først denne første version. Jeg er godt tilfreds vinden taget i betragtning.
Lettere beskåret
Close up
1. september 2009 kl. 02:01 #20980
tommyfDeltager- Neutron star
Der er en meget flot dybde i den, guide,, trods vinden
Det er godt nok scarry hvad du kan hente med den tubus og vel og mærke styre den…1. september 2009 kl. 07:38 #20982
outlookDeltager- Super Nova
Hilsen Leif,
“When you look through a good apo, your world suddenly gets very quiet. Your breathing gets deep, and you don’t seem to be in any hurry to do anything else…” Ed Ting1. september 2009 kl. 08:04 #20984
Mogens.BildsøeDeltager- Nova
Hold da k.. Heine, hvor er det godt. Du leverer superpletskud i en lind strøm. Det ser ud som om flere af spiralarmene er opløst i stjerner, men det kan jo ikke passe??
Hilsen Mogens B.
1. september 2009 kl. 08:09 #20986
mstauningDeltager- Black Hole
Heine eller hubbel
1. september 2009 kl. 08:21 #20988
rigoDeltager- Super Nova
sku flot! , den er go den 10″ når du kan styre den i vinden
1. september 2009 kl. 08:41 #20991
FinnDeltager- Neutron star
Ja Michael, (Hobbel Heine). Heine den er blevet flodt, og det kunne vi jo også se på de enkelte frames vi så, cameraet er også super. Jeg ret spændt på dit og Max prosjekt, og håber at i snart får tid til at ekspermitere lidt med det, er selv intreseret i hvordan det gøres, hvis der er en let måde at gøre det på??? Der må være nogle stykker der sidder med tømmernænd og ærger sig over at de ikke var med
1. september 2009 kl. 09:00 #20994
max- Nova
Nå det er sådan den skal se ud !Kan godt se den er blevet lidt bedre end den jeg tog med min lille TS IN70ED
Fantastisk flot
Det er godt der bliver lavet sådanne superbilleder så vi andre dødelige har noget
at lære af.
VH Max
1. september 2009 kl. 09:04 #20995
webweichelDeltager- Nova
Hold da op! det er virkeligt godt. kanon at man kan se de små Ha områder og fantastisk kontrast. Den rykker sådan en newton. Hvilket kamera er det taget med? er det NikonD700?
Mvh, Steen1. september 2009 kl. 09:37 #20997
wiebenDeltager- Nova
Mange tak for roserne. Jeg var selv overrasket over at det lykkedes i vinden. Der var en række træer og krat, der gjorde det muligt.
Jeg har kik på et camping-læ-sejl, som jeg skal have indkøbt., til brug i Maglesø.Finn: Ja, Mark og jeg har en plan om at prøve at lægge vores data sammen. Mit kamera er jo ikke modificeret, og Mark har et Qcam8, der tager mere H-alpha.Jeg tog også et billede af M33 sidste år den samme weekend, så det er en god sammenligning. Det var med samme setup, men dog med Nokon D300, og ikke som nu med Nikon D700. Samme antal pixels, men halv så stor sensor på det gamle kamera. Det kunne være sjovt at prøve at lægge al data sammen og se om det giver noget ekstra eller ej.Her er et link til det gamle billede. http://www.flickr.com/photos/8809281@N02/2819330564/sizes/o/Hvordan stacker man billeder fra forskellige kamera/setups? Stacker man alle billederne samtidig i DSS, eller stacker man hver serie, og derefter stacker de færdige resultat-filer?1. september 2009 kl. 10:00 #20999
tommyfDeltager- Neutron star
Har også et læ-sej, meeen det blæser jo aldrig ved Maglesø
1. september 2009 kl. 11:43 #21012
hoestDeltager- Nova
Hej Heine
F… hvor er det godt taget den er lige i skabet1. september 2009 kl. 12:16 #21014
kubachDeltager- Super Giant
Heine,
Jeg sælger mit QCAM8 og køber et Nikon D7001. september 2009 kl. 13:34 #21024
Mogens ZachariasenDeltager- Super Giant
Heine for pokker,
Sindsygt godt billedeDet kamera du har er rigtig godt, men det gør det jo ikke af sig selvKunne selvfølgelig ikke holde fingrene fra dit billede.Så her er min version af dit billede.Håber det er ok, ellers fjerner jeg den bare igen.MogensMvh
Mogens1. september 2009 kl. 13:35 #21026
mstauningDeltager- Black Hole
Et Ha og OIII lag til at fremhæve de stjernedannede områder ville være prikken over I’et.
-
ForfatterIndlæg
- Emnet 'M33 fra Thurø' er lukket for nye svar.