M33 fra MAF starparty

Fora ASTRO-FORUM ASTROFOTOS OG -TEGNINGER M33 fra MAF starparty

• Dette emne har 21 svar og 10 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 5 måneder siden af mr. This post has been viewed 200 timesmox. This post has been viewed 200 times
Viser 7 indlæg - 16 til 22 (af 22 i alt)
  • Forfatter

ole
      • Main Sequence

Hej,

det ser ud til at være liv i min QHY9 igen – efter at have fjernet en afbrændt (og kortsluttet) kondensator. Nu mangler jeg bare lidt godt vejr for at få testet om alt er som det skal være.

/Ole

max
        • Nova

Den er da blevet rigtig god MichaelThumbs%20Up

Jeg fik givet min alt for lidt eksponering på kun 50 min.

så man skal åbenbart op i et par timer for at den bliver rigtig god.

VH. Max

mr.mox
          • Nova

Den er rigtig flot!!!

Jeg har, sjovt nok, også lige skudt M33 – det blev mit test-objekt til autoguiding. Jeg har subs af fem minutter, og stakket ialt 10 stk, men jeg kan altså overhovedet ikke få noget lyserødt frem! Måske skal jeg bare have mere tid…

mr.mox
            • Nova

Jeg tror sgu vi har monteret kameraet på samme led Smile

bjoerk.jensen.nova
            Deltager
              • Giant

Hej Jacob.

Det er lige før du har de lysereøde filamenter med i galaksen. En anelse mere ekspo så er jeg sikker på den er der. Ellers et godt skud.

michael.bertelsen
              Deltager
                • Nova

Tak skal I ha´Smile

Ja, det ser ud til, at de sidder ens. Din er godt nok blevet flotThumbs%20Up– Jeg kan godt se, at den større åbning hiver flere detaljer frem end på mit billede og flotte små stjerner også – jeg var lidt plaget af dug – men to af mine subs var på 1800sek – og der sad jeg og drak kaffe – så tror da f…. Men lidt længere tid, og så er den der. Hvor meget ISO har du brugt?

Mvh

Michael

mr.mox
                  • Nova

Opsætningen var:
                  SkyWatcher Explorer 200mm Newton, f/5
                  Canon EOS 350D, ISO 800
                  10x300s lights
                  9x9s flats
                  5x300s darks
                  9×1/4000 bias

Guided med qCam5m. Der er en vandring på ca 2 pixels per billede, som jeg tror skyldes flex. Det er nok også det der forårsager de skrå streger man kan ane i de mørke områder.

Jeg fik faktisk også et enkelt skud på 10 minutter i kassen, men det erikke taget med – måske skulle jeg prøve det

Viser 7 indlæg - 16 til 22 (af 22 i alt)
                • Emnet 'M33 fra MAF starparty' er lukket for nye svar.